چند نکته درباره ی آموزش گیتار الکتریک

farzin 1398/12/24
گیتار

پیش از پرداختن به بیان چند نکته درباره ی آموزش گیتار الکتریک دانستن اندکی درباره ی گیتار الکتریک خالی از لطف نیست
در ادامه با ما در گیتارباز همراه باشید.

گیتار الکتریک چیست؟

پیش از پرداختن به بیان چند نکته درباره ی آموزش گیتار الکتریک دانستن اندکی درباره ی گیتار الکتریک خالی از لطف نیست. نکاتی مانند مطالب زیر:

  • به این نوع گیتار، گیتار برقی نیز گفته می شود.
  • دارای بدنه ای توپر می باشد.
  • صدای این نوع گیتار را تشدید و یا تغییر می دهند و این تغییرات با به کارگیری تقویت کننده های گوناگون الکتریکی با داشتن قدرت های مختلف مثل آمپلی فایر انجام می شود.
  • از دهه ی ۱۹۳۰ تا کنون گیتار الکتریکی مورد استفاده قرار گرفته است.

در چه سبک هایی از گیتار الکتریک استفاده می شود؟

گیتار الکتریک در سبک هایی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی از آن ها ساز اصلی می باشد؛ سبک هایی نظیر:

  • راک (ساز اصلی)
  • متال (ساز اصلی)
  • بلوز (ساز اصلی)
  • پاپ
  • جاز
  • هیپ هاپ

نکاتی درباره ی آموزش گیتار الکتریک

در رابطه با آموزش گیتار الکتریک توجه به نکات زیر می تواند یادگیری نواختن این نوع گیتار را با روشی صحیح در ذهن علاقه مندان به نوازندگی ماندگار سازد.

گوش دادن و تکرار کردن

اولین نکته ای که هنرجویان درباره ی آموزش گیتار الکتریک باید همواره به خاطر داشته باشند، این نکته است که هر قطعه از موسیقی ای را که می خواهند بنوازند خیلی دقیق گوش بدهند  و به تمام آنچه که آن قطعه موسیقی را پدید آورده است با تمرکز توجه کنند، در واقع چنانچه شخصی تمایل داشته باشد تا یک نوازنده ی گیتار حرفه ای شود، فقط با تک نوازی به جایی نخواهد رسید، هرچند که هنوز هم تک نوازی در آموزش گیتار یکی از بهترین روش های یادگیری به شمار می آید ولی هیچ نوازنده ی گیتاری با تک نوازی نمی تواند در این هنر بدرخشد، بنابراین یک هنرجوی آموزش گیتار الکتریک داشتن گوش هایی تیز برای این که تمام جزئیات قطعه های موسیقی را به خوبی بشنود را لازم دارد، که به طور قطع با تمرین کردن حتما صاحب آن خواهد شد.

گیتار

تمرین قطعات سخت و آسان با هم

زمانی پیش می آید که هنرجو یک قطعه موسیقی سخت را که نیاز به صرف دقت و انرژی زیادی دارد، می نوازد، حتما پس از انجام این تمرین دشوار لازم است که یک استراحت داشته باشد، بنابراین بهتر این است که یک قطعه موسیقی ساده را نیز در برنامه ی تمرینی خود داشته باشد که به نواختن آن بپردازد، در حقیقت در زمان آموزش گیتار الکتریک هنرجویان باید در برنامه ی تمرینی خود یک قطعه ی سخت و یک قطعه ی آسان را در کنار هم داشته باشند تا به محض این که آماده ی تمرین کردن بودند، بتوانند به تمرین این قطعه ها بپردازند.

به فراموشی سپردن جعبه استامپ

زمان آموزش گیتار الکتریک هرچند که با وجود یک جعبه استامپ (استامپ باکس) از نواختن گیتار صدای خوش تری شنیده می شود ولی وجود آن باعث پنهان شدن عیب های نوازنده می شود و او را متوجه اشتباهات نوازندگی خود نمی کند، بنابراین بهتر است از این جعبه استامپ فقط برای اجرا استفاده شود و برای انجام تمرینات بدون به کار بردن آن سعی شود تا با شنیدن دقیق نوازندگی خود، پی به اشتباهات و عیب های نوازندگی خود ببرد تا بتواند به موقع عیب های احتمالی را اصلاح نماید.

یاد گرفتن اصولی موسیقی

هم زمان با آموزش گیتار الکتریک و حتی پیش از شروع نواختن گیتار، هنرجویان باید با تئوری موسیقی آشنایی داشته باشند، نت ها، نت خوانی، کلیدها، آکوردها و تمامی مفاهیم موسیقی را بدانند تا در زمان نواختن یک اثر به خوبی آن قطعه را به اصطلاح حس کنند و به عنوان یک نوازنده با اصول موسیقی بیگانه نباشند.

نکته ی آخر

علاقه مندان به موسیقی برای آموزش گیتار الکتریک و آموزش هر نوع ساز دیگری حتما به همان اندازه که به علاقه ی خود توجه می کنند، به استعداد و توانایی های خود نیز دقت داشته باشند تا فرصت های طلایی خود را برای یادگیری به موقع یک ساز از دست ندهند و راه درست را از همان آغاز راه انتخاب نمایند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.