بهترین راهنمای خرید گیتار دست دوم

farzin 1401/04/30
بهترین راهنمای خرید گیتار دست دوم

راهنمای خرید گیتار دست دوم بهترین نقشه ی راه

راهنمای خرید گیتار دست دوم مانند یک نقشه ی راه بسیار کاربردی برای داشتن یک خرید ایده آل می باشد که نتیجه ی آن داشتن یک گیتار دست دوم دارای کیفیت عالی و یک خرید رضایتمندانه و به صرفه است. با در دست داشتن این راهنما می توان نکات مهمی را که در رابطه با ظاهر و ساختار گیتار باید در نظر گرفته شوند، مورد بررسی قرار داده، پس از مطمئن شدن از کیفیت ساز، اقدام به خریداری نمودن آن نمود.

مهم ترین نکته در راهنمای خرید گیتار دست دوم

در کنار بررسی دقیق ساز آنچه که به عنوان اولین و مهم ترین نکته درباره ی راهنمای خرید گیتار دست دوم مطرح می باشد، خرید گیتار دست دوم از فروشگاه های معتبر و خوشنام مانند فروشگاه اینترنتی گیتارباز می باشد تا ضمن مطمئن بودن از اصالت و سلامت ساز، با بهترین شرایط نیز ساز را سفارش داده، در هر مکانی که مشتریان تمایل داشته باشند، آن را با شرایطی کاملا مطمئن و ایمن تحویل بگیرند.

راهنمای خرید گیتار دست‌دوم مهم تر از خرید گیتار دست اول

با وجود این که برای خرید گیتار نو و دست اول نیز باید بسیار دقت کرد و نکته های بسیاری را برای داشتن یک انتخاب صحیح در نظر گرفت اما خریداری نمودن نوع دست دوم هر سازی به طور قطع به دقت و بررسی بیش تری نیاز دارد؛ چراکه این نوع سازها برای مدتی کوتاه و یا طولانی متعلق به شخص دیگری بوده اند که به سبک خاص او، با روش هایی که آن شخص یاد گرفته است و به سلیقه و مدل مخصوص به او نواخته و نگهداری شده است. کاملا معلوم است که بدون بررسی دقیق به هیچ وجه مشخص نخواهد شد که آیا روش او صحیح بوده است یا نه.

به عنوان مثال چنانچه صاحب قبلی گیتار نه نوازندگی اصولی ساز را رعایت کرده باشد و نه نگهداری درست از آن را، ناگفته پیداست که آسیب های فراوانی به ساز وارد کرده است که گاهی برخی از این آسیب ها به طور کلی ساز را غیر قابل استفاده می کند، بنابراین دومین مورد مهمی که در راهنمای خرید گیتار دست دوم مطرح است بررسی همه جانبه ی ساز برای نداشتن آسیب جدی است.

 

راهنمای خرید گیتار دست‌دوم از نوع گیتار الکتریک

یکی از مواردی که در راهنمای خرید گیتار دست دوم از نوع گیتار الکتریک مطرح می باشد، بررسی دقیق قطعه های الکتریکی ساز می باشد که باید کاملا سالم بوده، حتما همراه ساز قرار داده شده باشند. این نوع گیتارها را پیش از خریداری نمودن باید با وصل کردن به یک آمپلی فایر امتحان کرد تا از سلامت صدای تولیدی آن اطمینان حاصل شود.

راهنمای خرید گیتار دست‌دوم و چند نکته

به عنوان راهنمای خرید گیتار دست دوم علاوه بر موارد گفته شده، توجه به چند نکته در زمان خرید ضروری است تا خریدار به یک اطمینان نسبی نسبت به سالم بودن گیتار دست دوم مورد نظر خود برسد، برخی از این نکات عبارت هستند از مواردی که در ادامه می آیند:

  • ارتفاع بریج نسبت به بدنه گیتار نباید افزایش پیدا کرده باشد: گاهی به دلیل فشار سیم های گیتار پس از گذشت مدت زمانی از نوازندگی، امکان ایجاد انحنا و یا شکستگی در چوب و یا جدا شدن بریج وجود دارد.
  • بررسی سردسته ی گیتار: به دلیل این که اولین قسمت و آسیب پذیرترین بخش در زمان زمین خوردن گیتار، این قسمت می باشد، باید حتما دقت شود که آثار ترک خوردگی، شکستگی و تعمیر در آن وجود نداشته باشد.
  • جدا نبودن فرت برد از دسته ی گیتار: به دلیل این که وضعیت فرت ها در نوازندگی خیلی اهمیت دارند و تعمیر آن نیز یک کار تعمیری ساده ای نمی باشد، باید حتما بررسی شود که سالم هستند و از وضعیت استانداردی برخوردارند.

خرید گیتار دست دوم می تواند باید ها و نباید های متعددی را پیش رویتان قرار دهد. من جمله اینکه شما باید به ظاهر و ویژگی های کاربردی آن دقت کرده و پس از آن اقدام به خرید گیتار دست دوم نمایید. در این مطلب بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

خرید گیتار

خرید گیتار دست دوم با کاهش هزینه خرید

برخی  از گیتار های دست دوم عملا دارای مشکلات ظاهری هستند. به عنوان مثال در دسته یا بدنه ی آنها می توانید ایرادی کلی یا جزئی بیابید که نیاز به تعمیر شدن یا بهبود دارند. این ایرادات یا اشکالات جزئی نمی توانند روی استفاده یا عملکرد ِگیتار مورد نظرتان تاثیر بگذارند و فقط ویژگی ظاهری آن را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر گیتار دست دومی که قصد خرید آن را دارید این دست مشکلات را داشت، می توانید قیمت پیشنهادی را (که از سوی فروشنده بیان می شود) کم کنید و با هزینه مناسب تری گیتار دست دوم مورد نظر را خریداری نمایید. در چنین حالتی، خرید به نفع تان خواهد بود. چون فروشندگان همواره به خاطر این دست مشکلات ظاهری قیمت گیتار را پایین می آورند.

کسب اطمینان از اصالت گیتار

برخی از گیتار ها هستند که به لطف شرکت تولید کننده دارای بارکد می باشند. این بارکد ها به خریدار اجازه می دهند تا از اصالت گیتار اطمینان حاصل کند و موقع خرید گیتار مطمئن شود گیتار اصل است نه اینکه نام برند ِمعروف مورد نظر روی آن برای فروش و تقلب چسبانده شده است. برخی تولیدکنندگان این اجازه را به شما می دهند تا بارکد مورد نظر را در سایت جستجو نمایید و از اصل بودن گیتار اطمینان حاصل نمایید. برای خرید گیتار دست دوم، بسیاری از مردم این نکته را به کار میبرند تا با اعتماد بیشتری برای خرید اقدام نمایند.

گیتار دست دوم

گیتار دست دوم

خرید گیتار دست دوم بهتر است یا گیتار جدید و نو؟

خرید گیتار دست دوم بیشتر محبوب آن دسته از کسانی است که به فکر کاهش هزینه ها هستند؛ این گروه از افراد، گمان می کنند تا با خرید گیتار دست دوم نه هزینه گیتار نو را می پردازند و نه مجبور هستند گیتاری را انتخاب کنند که با آن آشنایی ندارند. با این منطق بسیاری از افراد اقدام به خرید گیتار دست دوم می کنند که هم ارزان است و هم به ظاهر کاربردی و زیباست. این در حالی است که شما همواره باید از خرید گیتار (چه نو و چه دست دوم) که قیمت نامعقول بسیار زیاد یا بسیار کم دارد اجتناب کنید. به قول معروف، هیچ ارزانی به دلیل نیست و اگر گیتار دست دوم پیشنهادی با توجه به مزایا و ظاهری که دارد و براساس قیمتی که نمونه ی نو و جدید آن به فروش میرسد، قیمت بسیار پایین تری از حد عادی به شما پیشنهاد شده است حتما قید خرید آن را بزنید. همچنین یک گیتار نو و جدید بسیار گران نیز برای خرید مناسب نیست. به همین جهت همواره پیشنهاد می شود به سراغ خرید گیتار هایی بروید که هم قیمت معقول و هم زیبایی ظاهری ِدر خور و شایسته ای دارند. هرگز گول قیمت یا ظاهر آنها را نخورید.

با فروشنده قرار بگذارید.

قبل از خرید گیتار دست دوم و پرداخت پول، حتما با فروشنده یک قرار تنظیم کنید و بدنه گیتار و شرایط آن را بررسی نمایید. هیچ عکس و هیچ توضیحی نمی تواند جایگزین این حالت شود. وقتی تمامی بخش های مختلف گیتار را بررسی نمودید، در آن شرایط می توانید انتخاب درستی داشته باشید و پس از پرداخت پول و خرید گیتار دست دوم، از خریدتان پشیمان نشوید. اغلب فروشنده ها با تغییر ظاهر گیتار به طور لحظه ای آن را در حد نو جا زده و پول بیشتری از شما دریافت می کنند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.