خرید گیتار الکتریک براساس استایل های مطرح

گیتارباز
آخرین بروز رسانی: 16 تیر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
گیتار الکتریک براساس استایل های مطرح

شاید در ابتدا وقتی برای خرید گیتار الکتریک اقدام می کنید، نگران شوید که کاملا طبیعی است؛ چرا؟ چون مدل های مختلف گیتار الکتریک و تنوع سبک باعث می شود که هر شخص مبتدی در ابتدا، از این تنوع ِچشمگیر به هراس بیفتد! اما جای نگرانی نیست. ما در گیتار باز به شما کمک می کنیم تا بهترین گیتار الکتریک را از نظر خودتان بر اساس سبک و استایل خریداری کنید.

خرید گیتار الکتریک

خرید گیتار الکتریک

خرید گیتار الکتریک برای افراد مبتدی

وقتی برای خرید گیتار الکتریک اقدام میکنید بهتر است تا با یک فرد آگاه مشورت کنید و پرسش و پاسخ مفصلی با وی داشته باشید. چرا که در این صورت بهتر متوجه خواهید شد که کدام سبک، سلیقه شماست؛ بلوز، متال، امبینت، جز، هارد راک و غیره. برای این کار می توانید به نوازنده ها یا گروه های مرتبط که به آنها علاقه بیشتری نشان می دهید توجه کنید. بنابراین اگر سبک های گیتار الکتریک را نمی شناسید، حتما برای شناخت آنها اقدام کنید. برای این منظور می توانید سری به مطلب سبک های گیتار الکتریک موجود در وبلاگ فروشگاه گیتار باز بزنید.

هر گیتار الکتریکی در کنار خود یک آمپلی فایر هم نیاز دارد که می تواند هزینه ی پرداختی را برای شما افزایش دهد. پس این فکت را هم موقع خرید گیتار الکتریک، مد نظر داشته باشید. البته لازم به ذکر است که گیتار الکتریک هایی که برای افراد مبتدی ساخته و طراحی می شوند دارای قیمت کمتری نسبت به حرفه ای ها هستند.

گیتار الکتریک

گیتار الکتریک

آشنایی با استایل های گیتار الکتریک قبل از خرید گیتار الکتریک

برای خرید گیتار الکتریک بهتر است با انواع سبک های موجود مرتبط با آن آشنا شوید تا بهتر تصمیم گیری کنید. در ادامه برخی از این استایل های مهم آورده شده اند:

  • استایل استراتوکستر:  این سبک تقریبا یک استایل شناخته شده برای کل نوازندگان گیتار الکتریک به حساب می آید. اصولا به همه ی نوازندگان تازه کار قبل از خرید گیتار الکتریک پیشنهاد می شود که به سراغ استایل استراتوکستر بروند. گیتار های این گروه صداهای مختلفی را با طیف های گوناگون دارد که آن را برای یادگیری و نواختن به گزینه ی محبوبی تبدیل می کند.
  • استایل لِس پائول: این استایل از سال 1950 در بین همه ی نوازندگان گیتار الکتریک شناخته شده و محبوب است. تن صدای گرم مهمترین خصیصه ی این استایل به حساب می آید. اگر به دنبال سبک های هِوی هستید، این گزینه مناسب برای شماست. همچنین اگر دوست دارید پیرو ِسبک متال یا بلوز یا راک باشید این استایل همان چیزی که در جستجوی آن می باشید و می توانید مدل های متنوع گیتار الکتریک را در این زمینه بیابید.
  • استایل اس جی: اگر به دنبال سبک راک و بلوز هستید این استایل نیز برای شما مناسب می باشد و جزء گیتار هایی قرار می گیرد که در دسته ی لِس پائول قرار می گیرند. گیتاریست های مختلفی از این استایل استفاده می کنند و همین مسئله به محبوبیت این استایل کمک ویژه ای کرده است. اگر یک مبتدی در نوازندگی گیتار الکتریک هستید می توانید این استایل را با خیال آسوده انتخاب کنید.
  • استایل جز: این استایل را به تن صدای گرم و طبیعی تر بودن رزونانس فرم اصلی بدنه گیتار می شناسند که به بزرگتر شدن ابعاد گیتار الکتریک دامن زده است. در استایل جز و برای خرید گیتار الکتریک باید توجه داشته باشید که فرم گیتار های این گروه، نیمه آکوستیک است. بسیاری از نوازندگانی که در سبک های بلوز یا جز و یا ایندی فعالیت می کنند، چنین استایل گیتار هایی به دست می گیرند.
  • استایل متال: اگر طرفدار خرید گیتار الکتریک و سبک ها یا استایل های آن باشید به خوبی از استایل متال خبر خواهید داشت. این استایل به عنوان «سبک سنگین» شناخته می شود و در آن مواردی مانند حجم صدای بیشتر و نواختن ِسریعتر هدف قرار می گیرند. قیمت گیتار های مرتبط با این سبک نیز تنوع زیادی دارد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.