گیتار الکتریک و نوازنده های معروف آن

farzin 1400/02/08
گیتار الکتریک و نوازنده های معروف آن

آیا بهترین و معروف ترین نوازندگان گیتار الکتریک را می شناسید؟ آنهایی که همواره و حتی تا به امروز برای بسیاری از نوازندگان بعد از خودشان الهام بخش بوده اند و توانسته اند نام خود را در بین بیشمار نوازنده حرفه ای و نیمه حرفه ای جای دهند. برای اینکه با آنها بیشتر آشنا شوید می توانید این مطلب را دنبال کنید. ما در سایت گیتار باز اقدام به فروش انواع و اقسام گیتار ها می کنیم که پیشنهاد می کنیم حتما به آنها سری بزنید چرا که با قیمت روز به همراه تخفیف در دسترس شما مشتری گرامی هستند.

هندریکس

هندریکس

  1. جیمی هندریکس بهترین نوازنده گیتار الکتریک

وی یکی از معروف ترین و بهترین گیتاریست (گیتار الکتریک) اهل آمریکایی بود که هم خواننده و هم ترانه نویس بود. تاثیر او روی خواننده هایی که سبک راک اند رول را انتخاب کرده بودند بی تاثیر نبوده است. جیمی را می توان یکی از بهترین نوازنده های گیتار الکتریک دانست چرا که روی بسیاری از افراد بعد از خود تاثیر بسزایی گذاشته است. در تاریخ نمی توان هیچ کس را یافت که مانند او سبک بلوز، راک و سایکدلیک را با هم ترکیب کند. ترکیب این سبک ها با هم توسط جیمی به قدری به آسانی انجام می شد که کسی باور نمی کرد چنین تلفیقی امکان پذیر باشد.

کینگ

کینگ

  1. بی.بی. کینگ

بی.بی. کینگ یکی از معروف ترین نوازندگان گیتار الکتریک به حساب می آمد که سبک انتخابی که در آن فعالیت میکرد، بلوز بود. او در یک لیست بلند بالا از بهترین گیتاریست های جهان نام دارد که جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. همچنین او در طول عمر فعالیت حرفه ای اش موفق به دریافت جایزه گرمی برای هفده مرتبه مختلف شده است. به همین دلیل و نتایج درخشان بسیاری او را به لقب «شاه بلوز» می شناسند.

ریچاردز

ریچاردز

  1. کیت ریچاردز

کیت ریچاردز نفر بعدی است که جزء بهترین نوازندگان گیتار الکتریک قلمداد می شود. او یک آهنگساز و البته خواننده انگلیسی است و سبکی که او در آن فعالیت می کند راک است. اگر این نام برایتان آشنا است باید بدانید که او در گروه رولینگ استونز است و یکی از اعضای اصلی آن به حساب می آید. زمانی که گروه مذکور شکل گرفت نقش کیت در آن نوازندگی گیتار الکتریک بود و جایگاهش بعدا برای نوشتن ترانه های آهنگ ها، ارتقا یافت. او اکنون بیشتر از 70 سال سن دارد و یکی از محبوب ترین گیتاریست ها و خوانندگان در جهان به حساب می آید. او به جز گروه رولینگ استونز در گروه های The Dirty Mac، The New Barbarians فعالیت کرده است.

کلپتون

کلپتون

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

معرفی ساز های موسیقی فولک

چند مورد درباره گیتار دست ساز

بوبینگا بهترین برای گیتار

بهترین ها برای تمرین گیتار

مهم ترین ها در یادگیری موسیقی

چند نکته درباره ی آموزش گیتار الکتریک

  1. اریک کلپتون

اریک کلپتون نه تنها نوازنده گیتار الکتریک  است بلکه تبحر ویژه ای در آهنگسازی، خوانندگی، ترانه سرایی و غیره دارد. سبک او مانند سایز گیتاریست هایی که تا به اینجا از آنها نام بردیم، بلوز و راک است. این گیتاریست و خواننده بزرگ اهل انگلیس است و مانند کیت ریچاردز بالای 70 سال سن دارد. او یکی از اعضای تالار  مشاهیر راک اند رول است که بیشتر از یک بار به عضویت آن درآمده است. مانند جیمی هندریکس او یکی از تاثیر گذار ترین گیتاریست ها به حساب می آید و آثار های درخشانی از اون به جا مانده است.

پیج

پیج

  1. جیمی پیج

جیمی پیج نفر بعدی این لیست است که جزء بهترین گیتاریست ها مخصوص گیتار الکتریک به حساب می آید. او به جز نواختن، یک تهیه کننده موفق و بنیانگذار گروه راک لد زپلین است. او سالهاست که فعالیت خود را در این زمینه توسعه داده است و در گروه های مختلفی عضویت داشته است؛ از جمله آنها می توان به page and plant اشاره کرد. او نیز بالای هفتاد سال سن دارد و همچنان یکی از فعال ترین ها به شمار می آید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.