چند مورد درباره گیتار ال تی دی

farzin 1399/04/30
ال تی دی

معرفی گیتار ال تی دی

ال تی دی (LTD guitars) به عنوان یکی از انواع برند گیتار، ساخت شرکت ESP یک شرکت فعال در زمینه ی ساخت گیتار متعلق به کشور ژاپن بوده، تمرکز این شرکت در درجه اول بر ساخت انواع گیتار الکتریک (electric guitars) و گیتار باس (Bass Guitar) می باشد. بنیانگذار این شرکت ژاپنی فردی به نام هیساتاکه شیبویاست (Hisatake Shibuya) که این شرکت را در سال 1975 تأسیس نمود. محصولات شرکت ESP از سازهای سفارشی ساخت ژاپن موجود در فروشگاه های آن گرفته تا سازهایی با تولید انبوه و در سطح پایین تر کره ای، اندونزیایی و چینی را شامل می شوند و انواع آن را در کنار انواع سازهای دیگر می توان با شرایطی مناسب از فروشگاه اینترنتی گیتارباز تهیه نمود.

دلیل گران بودن گیتارهای ای اس پی چه بود؟

سازهای ساخت شرکت ESP (Electric Sound Products) عموما به دلایل مختلف از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند؛ این دلایل عبارت هستند از:

  • اختصاصی انجام شدن ساخت سازها برای افرادی خاص
  • سفارشی انجام شدن ساخت سازها بر طبق سفارشات رسیده
  • مورد استفاده قرار گرفتن مواد خاص و کمیاب در ساخت سازها
  • به صورت دستی انجام گرفتن تمامی مراحل طراحی و تولید گیتارهای ساخته شده در شرکت ESP

روند تولید گیتارهای ال تی دی

پس از گذشت سال ها از فعالیت این شرکت در سال 1995 شرکت ESP (شرکت محصولات صوتی برقی) اقدام به تولید گیتارهای ال تی دی نمود که کاملا مطابق با الگوی اصلی همان سازهای ساخته شده ی این شرکت بودند و آن ها را با عنوان گیتارهای ESP-LTD روانه ی بازار کرد که عمدتا خاص بازارهای خارج از ژاپن در نظر گرفته شده بودند و با به کار بردن مواردی در ساخت گیتارهای ال تی دی توانستند این نوع گیتارها را با قیمت ارزان تر در مقایسه با سایر سازهای تولیدی خود در اختیار علاقه مندان به نوازندگی گیتار قرار بدهند، تا به این صورت عموم مردم علاقه مند به نوازندگی و دنیای موسیقی نیز قادر به خرید این نوع گیتارها باشند. در واقع گیتارهای ال تی دی نسخه هایی از همان سازهای شرکت ESP هستند که با داشتن کیفیت بالا، از قیمتی مناسب تر نسبت به سایر سازهای این شرکت برخوردار می باشند. مواردی که سبب ارزان تر بودن گیتارهای ال تی دی می شدند، عبارت هستند از:

  • نوع مواد به کار گرفته شده در ساخت آن ها
  • عدم دخالت دست انسان در تمامی مراحل فرایند تولید این سازها

 

گیتارهای ال تی دی کجا ساخته می شوند؟

در سال 1996 پس از آغاز تولید گیتارهای ال‌تی‌دی، ساخت این سازها به جای آن که در ژاپن انجام شود، در یک خط تولید به صورت مونتاژ در کشور کره به تولید 1000 سری از گیتارهای ال‌تی‌دی پرداختند و 401 سری و کم تر از آن نیز در کشور اندونزی تولید می شدند. تولید مدل های در حد متوسط این نوع سازها در دهه ی اول سال 2000 در کشور کره انجام می گرفت و کیفیت مطلوب این سازها باعث بالا رفتن تقاضا برای تولید بیش تر آن ها شد. با گذشت سال ها ساخت گیتار از نوع گیتارهای ال تی دی متعلق به شرکت ESP در کشورهایی مختلف به همین شکل تولید شدند؛ کشورهایی نظیر:

  • ویتنام
  • چین
  • اندونزی

چرا صادرات گیتارهای ال تی دی به آمریکا متوقف شد؟

در سال های 1984 و 1985 گیتارهای شرکت ESP در ایالات متحده ی آمریکا ساخته می شد و سازهای سفارشی برای هنرمندان محلی نیویورک انجام می گرفت، و در همین زمان این شرکت سازهای سری 400 را به عنوان اولین خط تولید خود که در ایالات متحده توزیع می شود، معرفی کرد اما بلافاصله پس از معرفی خطوط تولید گیتارهای ال تی دی کره ای و اندونزیایی، شرکت ESP به دلیل قیمت های بالای تعرفه های صادرات ایالات متحده آمریکا، فروش اکثر گیتارهای مارکدار ژاپنی خود در ایالات متحده آمریکا را متوقف کرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.