چند مورد درباره حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان

گیتارباز 1399/10/14

مطالعه حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان

مطالعه در رابطه با حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان در میان انواع محتواهایی که در وب سایت فروشگاه اینترنتی گیتارباز قرار می گیرند، به ما کمک می کند تا از اثراتی که انواع مختلف سبک های موسیقی (Music genre) می تواند بر جسم و افکار انسان، عملکرد و طرز رفتار او و به طور کلی اثراتی که بر زندگی انسان می گذارد، آگاه شویم. این آگاهی از تأثیر موسیقی بر انسان به ما کمک می کند تا با توجه به ساختار فیزیکی و روحی خود آنچه که برای سلامت ما می تواند مفید باشد را انتخاب کرده، از شنیدن آن لذت ببریم و هر آنچه که زندگی ما را دچار مشکل و یا حتی در شرایطی حادتر، دچار بحران می کند، از زندگی خود حذف کنیم.

حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان برای نوازندگان

مطالعه این حقایق جالب علاوه بر این که به عموم مردم در رابطه با نحوه ی گزینش نوع موسیقی کمک می کند، تا بهترین نوع آن را برای گوش دادن انتخاب کنند، راهنمای بسیار خوب و مفیدی نیز برای علاقه مندان به نوازندگی به شمار می آید. به طور قطع اگر علاقه‌مندان به نوازندگی با انواع سازهای موسیقی، آن نوع سبک موسیقی که با روحیه و احساسات آن ها سازگار باشد را بشناسند، نه تنها در انتخاب سبک موسیقی، موفق به انتخاب مناسب ترین سبک برای نوازندگی خود می شوند، بلکه در انتخاب ساز موسیقی نیز قطعاً راه را به درستی انتخاب خواهند کرد.

چند مورد درباره حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان

دانستن تأثیر موسیقی بر انسان و موفقیت نوازندگان

همان طور که گفته شد، با آگاهی از تأثیر موسیقی بر زندگی انسان، علاقه مندان به نوازندگی به یک انتخاب کاملاً ایده آل در زندگی موسیقیایی خود می رسند. این انتخاب های صحیح به نوازنده ها کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن راه خود را در مسیر بی انتهای دنیای موسیقی پیدا کنند و به بیراهه نروند. بسیاری از افرادی که در انتخاب بین انواع متنوع سبک های موسیقی موفق به انتخاب درست نشده اند، در همان ابتدای یادگیری موسیقی سرخورده و مأیوس، نوازندگی را رها می کنند و در مقابل، کسانی که انتخابی درست داشته باشند، در زمینه ی نوازندگی خود بسیار موفق عمل کرده اند؛ چراکه شروع کار آن ها با آگاهی کامل همراه بوده است.

 

حقایقی جالب درباره تأثیر موسیقی بر انسان از نوع بد

شاید به جرأت بتوان گفت واضح ترین نکته ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد و حتی بدون داشتن تخصص های لازم پزشکی و آشنایی با موسیقی، سبک های موسیقی سنتی، بومی و مدرن، و انواع ساز موسیقی ایرانی و خارجی می توان آن را متوجه شد، اثرات مخرب موسیقی های بد است. اما آنچه که در این زمینه خیلی مهم و در عین حال کمی پیچیده است این است که کدام موسیقی بد است؟ این موسیقی چه ویژگی هایی دارد که آن را بد خطاب می کنیم؟ و سؤال های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که هر کدام می تواند دارای جزئیات فراوان باشد.

موسیقی بد چیست؟

یکی از راه های شناخت موسیقی بد، توجه به اثرات گوش کردن آن بر کسانی است که به آن گوش می کنند. حتی اثراتی که این نوع موسیقی ها در لحظه ی گوش کردن هم می گذارند دارای اهمیت است و طبیعتاً این نوع موسیقی ها گزینه های خوبی برای گوش کردن نیستند. آهنگی که با گوش کردن به آن فرد دچار یأس، سرخوردگی، کسالت و نا امیدی می شود به همان اندازه مخرب است که گوش کردن به موسیقی ترغیب کننده به خشونت، ایجاد درگیری، صدمه زدن به دیگران و کارهایی این چنینی. این موسیقی ها چه از نظر سبک نواختن و چه از لحاظ شعر و ترانه چنین اثراتی بر مخاطب خود بگذارند، مسلماً تنها قصدشان نابودی انسان ها و انسانیت است و ارزش آفرین نیستند. شاید بتوان گفت این نکته تلخ ترین حقیقت تاثیر موسیقی است که عده ای از مخاطبان دنیای موسیقی بسیار نسبت به آن بی توجه هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.