نکات مهم برای آموزش گیتار کلاسیک

farzin 1398/12/19
گیتار

برای آموزش گیتار کلاسیک (گیتار رشته نایلونی) با در نظر گرفتن چند نکته ی ساده که می شود آن ها را به عنوان ترفندهایی کاربردی در طول مدت زمان دوران یادگیری گیتار کلاسیک به خاطر سپرد، می توان یک آموزش اصولی و صحیح را آغاز کرد و به نتیجه ای مطلوب رسید.در ادامه با ما در گیتارباز همراه باشید.

آموزش گیتار کلاسیک نقطه ی شروعی خوب

شروع آموزش گیتار کلاسیک نیز مانند شروع هر کار دیگری ابتدا سخت به نظر می رسد ولی برای افرادی که می خواهند تازه نواختن گیتار را یاد بگیرند به طور قطع یک نقطه ی آغاز بسیار خوبی خواهد بود، همچنان که حتی گیتاریست های دارای تجربه هم از آن لذت خواهند برد.

شروع کردن از اول

برای شروع آموزش گیتار کلاسیک کسانی که کلاس‌های آموزش گیتار الکتریک و یا آموزش گیتار پاپ را گذارنده‌اند در نواختن گیتار الکتریک و یا گیتار آکوستیک دارای تجربه می باشند، در عین حال که این تجربه می تواند یک امتیاز برای آن ها به حساب بیاید ولی تأثیر چندانی هم در آموزش گیتار کلاسیک برای آن ها نخواهد داشت؛ چراکه فراموش کردن و تکرار نکردن آنچه که پیش از این یاد گرفته و با آن مأنوس شده اند کار ساده ای نیست. درواقع تکنیک های مربوط به گیتار کلاسیک بسیار متفاوت با تکنیک های رشته های فولادی گیتار آکوستیک و یا گیتار الکتریک می باشد.

آموزش گیتار با گیتار خوب

برای شروع آموزش گیتار ناگفته پیداست که علاقه مندان ابتدا باید یک گیتار کلاسیک تهیه کنند؛ چراکه در گیتار کلاسیک از نوع چوب آن گرفته تا تکنیک هایی که در ساخت و ساز آن به کار رفته است و رشته ها و سیم های آن بر صدای تولید شده از گیتار تأثیر خواهند گذاشت، یعنی صدای مناسبی که از نواختن گیتار کلاسیک با دارا بودن رشته های نایلونی باید به دست بیاید هرگز با یک گیتار آکوستیک با داشتن سیم های فولادی به دست نخواهد آمد.

گیتار

گیتار کلاسیک هایی که صفحه ی بالایی آن ها دارای روکش نمی باشد، گیتار کلاسیک هایی دارای کیفیت لازم و مناسب می باشند، در حقیقت فقط باید توجه داشت که به هیچ وجه صفحه ی بالایی گیتار نباید دارای روکش باشد.

انواع چوب گیتار کلاسیک و تأثیر آن در صدای گیتار

نوع چوب به کار رفته در صفحه ی بالای گیتار کلاسیک می تواند بر صدای آن بسیار اثرگذار باشد و بالطبع در احساس علاقه مندان به یادگیری نواختن گیتار در زمان آموزش گیتار نیز بی تأثیر نخواهد بود. دو نوع از محبوب ترین چوب هایی که برای این نوع گیتار کاربرد دارند عبارت هستند از:

  • صنوبر: تولید صدایی رساتر و شفاف تر از خصوصیات بهره بردن از چوب صنوبر در گیتار می باشد و همین رسایی صدای صنوبر رضایت بسیاری از نوازندگان را جلب کرده است.
  • سرو: علاوه بر این که صدای تولید شده با وجود چوب سرو، گرم تر می باشد، پوشش دهی اشتباهات نوازندگان هم با استفاده از سرو بیش تر است.

تنظیم گیتار

هر سازی ازجمله گیتار همیشه باید تنظیم شده باشد ولی برای آموزش گیتار برای افرادی که تازه آموزش می بینند، تنظیم بودن گیتار بسیار مهم تر است؛ چراکه اگر گوش نوازنده به نت های فالش عادت کند، برای او عادت خوشایندی نخواهد بود و به اصطلاح گوش او خراب می شود، بنابراین حتما باید با تهیه ی تنظیم کننده ای مناسب و دقیق، آن تنظیم کننده را برای هر بار نواختن گیتار به کار ببرند.

گیتار

دانستن نام انگشتان

در آموزش گیتار برای نواختن گیتار کلاسیک دانستن نام انگشتان دست که به زبان اسپانیایی می باشد، مانند آنچه که در شکل نشان داده شده است، لازم می باشد:

  • p خوانده می شود pulgar
  • i خوانده می شود index
  • m خوانده می شود  mayor
  • a خوانده می شود annular
  • e، c یا x خوانده می شود chiquito

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.