نکاتی درباره ی آموزش گیتار پاپ

farzin 1398/12/22

از آن جایی که موسیقی پاپ (pop) از پرطرفدارترین ها در موسیقی می باشد، بالطبع آموزش گیتار پاپ نیز جایگاهی ویژه برای هنرجویان و علاقه مندان به نوازندگی گیتار پیدا کرده است، در واقع آموزش گیتار پاپ این جایگاه خاص خود را به دلیل تمایل عموم مردم به موسیقی پاپ به دست آورده است.
در ادامه با ما در گیتارباز همراه باشید.

تکنیک های مختلف در آموزش گیتار پاپ

موسیقی پاپ بسیار ساده و همچنین بسیار قابل فهم می باشد و انتقال احساسات به مخاطب در این نوع سبک موسیقی به شکلی کاملا صمیمی و ساده صورت می پذیرد. به همین دلیل است که از بین تمامی انواع سبک های موسیقی مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است. در حقیقت پس از آموزش گیتار نوازندگان با آزادی عمل بیش تری می توانند عمل کنند، اما داشتن آزادی عمل بیش تر، به معنی ساده بودن کار نیست بلکه کسانی که تمایل به نواختن این سبک موسیقی دارند بایستی از مهارت بالایی برخوردار باشند؛ چراکه باید نکته های فراوانی را از سبک هایی مانند کلاسیک آموخته باشند و با تکنیک های گوناگون موجود در این سبک ها آشنایی کامل داشته باشند.

آموزش گیتار پاپ یک متد آموزش جدید است؟

آموزش گیتار پاپ یک متد آموزش گیتار جدید به حساب نمی آید، چون در اصل یک نوازنده ی گیتار پاپ زمان نواختن یک قطعه ی موسیقی تکنیک هایی مختلف را که از دیگر سبک های نوازندگی مثل گیتار فلامنکو و یا گیتار کلاسیک آموخته است، به کار می گیرد و با تلفیق این تکنیک ها اثری زیبا و مورد پسند عموم را می نوازد، در واقع می توان چنین گفت که نوازنده ی گیتار پاپ به دانستن تکنیک های زیادی نیاز دارد و پس از فراگیری متدهای مختلف گیتار می تواند با توجه به علاقه ی خود هر کدام را که تمایل دارد، انتخاب کرده، در نوازندگی خود به کار ببرد.

با وجود این که متدی خاص برای آموزش گیتار‌ پاپ وجود ندارد، اما نوازنده ی این نوع موسیقی با داشتن کمی انعطاف پذیری، صبر و دقت لازم قادر خواهد بود قطعه ای مورد پسند عموم مردم را با استفاده از آموخته های خود از تکنیک های موجود نوازندگی خلق نماید.

گیتار

ویژگی های آموزش گیتار پاپ

آموزش گیتار پاپ به دلیل داشتن ویژگی هایی خاص دارای بیش ترین محبوبیت بین علاقه مندان به آموختن نوازندگی گیتار و حتی نوازندگی در عرصه ی موسیقی پاپ شده است، که به برخی از این ویژگی ها می توان اشاره نمود:

  • راحت تر بودن نواختن گیتار پاپ
  • ساز گیتار به دلیل سبک بودن برای حمل کردن و به کار بردن در فضایی خارج از منزل بسیار مناسب می باشد.
  • نوازنده ی گیتار پاپ همراه با نوازندگی می تواند آواز بخواند.
  • نوازنده ی گیتار پاپ می تواند ملودی بزند.
  • نوازنده ی گیتار پاپ می تواند تک نوازی داشته باشد.
  • نوازندگان گیتار پاپ هم می توانند با انگشت به سیم های گیتار ضربه بزنند، هم می توانند با پیک و یا مضراب این کار را انجام بدهند.
دو نکته ی مهم

برای یادگیری گیتار پاپ بهتر است دو نکته ی زیر مورد توجه قرار گیرد تا آموزش گیتار پاپ با موفق انجام پذیرد:

  • نوازندگان با یادداشت برداری نکته های آموزشی از همان آغاز آموزش، در نهایت و در پایان جلسات آموزشی دارای مرجعی کامل از نکات آموزشی خواهند بود و همواره می توانند به آن مراجعه کرده، آموخته های شان ملکه ی ذهن شان گردد.
  • از همان ابتدای یادگیری گیتار پاپ بایستی حتما نحوه ی درست نشستن، درست به دست گرفتن گیتار، انگشت گذاری دقیق و صحیح روی فرت ها و کلیه ی مبانی پایه ای موسیقی و نوازندگی با گیتار را یاد بگیرند تا مطلبی اشتباه در ذهن شان ماندگار نشود؛ چراکه تغییر عادت های ماندگار کاری است بسیار سخت و وقت گیر.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.