نکاتی درباره گیتار والنسیا

farzin 1399/04/29
برند والنسیا

ابتدای گیتار والنسیا

هنگامی که شرکت ساخت گیتار والنسیا (Valencia) در سال 1972 برای اولین بار در ملبورن استرالیا تأسیس شد و نخستین گیتارهای خود را ساخت، اولین سازهای گیتار تولید شده ی این شرکت کاملا نمایانگر دیدگاه سازندگان آن بود و نگاه آن ها را در ساخت این ساز منعکس می کرد. سازندگان این شرکت بنای کار خود را بر این قرار داده بودند که برای هنرجویان نوازندگی گیتار سازهایی را طراحی کنند که دارای چهار ویژگی قابل توجه باشند و این چهار ویژگی همچنان بعد از گذشت بیش از چهار دهه از فعالیت این شرکت همچنان در قلب تفکر و فرهنگ والنسیا باقی مانده است.

4 ویژگی گیتار والنسیا

چهار ویژگی این نوع گیتارها که در قسمت پیشین گفته شد و همواره سرلوحه ی فعالیت آن ها قرار گرفته است، عبارت هستند از:

  • از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • قابلیت به راحتی نواخته شدن توسط تمامی نوازنده های گیتار از مبتدی تا پیشرفته را دارا می باشند.
  • گیتارهای والنسیا با توجه به کیفیت خود بسیار ارزشمند می باشند و به عبارت دیگر کاملا ارزش پولی که برای آن ها پرداخت می شود را دارا هستند.
  • کلیه ی آن ها با بالاترین سطح ممکن استانداردهای جهانی ساخت گیتار تولید می شوند.

وضعیت کنونی گیتار والنسیا

در حال حاضر والنسیا در بسیاری از کشورها در جایگاه اولین برند گیتار برای فروش قرار دارد و به طور حتم به تدریج در کل دنیا نیز در این جایگاه قرار خواهد گرفت.

هزاران فروشگاه موسیقی در سراسر جهان سهمی از خرید تولیدی گیتارهای والنسیا را به عنوان نوع اصلی گیتار کلاسیک فروشگاه خود در اختیار گرفته، نگهداری و عرضه می کنند. این افراد حرفه ای و متخصص در زمینه‌ی خرید و فروش این نوع ساز زهی به این دلیل این کار را انجام می دهند که این نوع گیتارها در بازار فروش گیتار در مقابل پولی که برای آن ها پرداخت می شود واقعا ارزش آن مبلغ پرداخت شده را دارا هستند. به همین دلیل است که فقط میلیون ها نوازنده ی گیتار در سراسر جهان نوازندگی خود و در حقیقت سفر خود در دنیای موسیقی را با گیتارهای والنسیا آغاز کرده اند. فروشگاه هایی نظیر فروشگاه اینترنتی گیتارباز نیز با فروش انواع گیتارها در خدمت بسیاری از گیتاریست ها بوده، شرایط خرید کاملا ایده آلی را برای آن ها فراهم نموده است.

 

شعب تولیدی گیتار والنسیا

تحت نظارت دقیق تیمی از تکنسین های کاملا کارآزموده تولید گیتار که به صورت اختصاصی توسط شرکت والنسیا به کار گرفته شده اند، هم کارگاه های تولیدی خود شرکت مشغول ساخت گیتار هستند و هم دو کارخانه در کشورهای دیگر؛ این شعبه ها عبارت هستند از:

  • سه کارخانه در بخش جنوبی چین (Southern China) که به طور کاملا تخصصی به ساخت گیتار می پردازند.
  • سورابایا (Surabaya) در اندونزی (Indonesia) که به صورت کاملا هدفمند تولید گیتار را انجام می دهد.

دیدگاه شرکت گیتار والنسیا

شرکت والنسیا در ساخت گیتار سه دیدگاه را دنبال می کند؛ این سه دیدگاه عبارت هستند از:

  • فراهم نمودن گیتارهایی برای گیتاریست ها که از نظر کیفیت در بالاترین حد ممکن قرار داشته و کاملا با میزان قیمت در نظر گرفته شده همخوانی داشته باشند.
  • ساخت گیتارهایی که صدایی فوق العاده تولید می کنند و احساسی خارق العاده به نوازنده می دهند.
  • گیتارهایی باید ساخته شوند که از بالاترین حد ممکن استانداردهای جهانی برخوردار هستند.

معیارهای شرکت گیتار والنسیا

برخی از معیارهای شرکت والنسیا شامل موارد زیر می شوند:

  • شرکت والنسیا به بالاترین سطح استانداردهای لازم برای تولید، اخلاق و درستی در کار پایبند می باشد، به کارمندان و خانواده های آن ها ، مشتریان و کاربران محصولات خود و جامعه ای که همه ی آن ها در آن زندگی می کنند، اهمیت می دهند.
  • هدفی که شرکت والنسیا در تولید هر کدام از سازها دنبال می کند این می باشد که سازهایی با کیفیت و مقرون به صرفه برای دنیا تهیه نماید که باعث تقویت و الهام بخشیدن همیشگی برای نوازندگی موسیقی باشد.
  • در ساخت گیتار از چوب های گیتار دستچین شده ی دارای استحکام که متعلق به جنگل های تجدیدپذیر می باشند، استفاده می شود.

گیتار والنسیا یکی از برترین و پرفروش ترین مدل گیتار های موجود در بازار جهانی است که طوری که توانسته است نظر بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کند. برخی از مهم ترین معیار هایی که در ساخت این مدل گیتار ها به کار رفته است در ادامه آورده شده است.

گیتار والنسیا

گیتار والنسیا

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

معرفی انواع گیتار کلاسیک

چند مورد درباره گیتار الکتریک دست دوم

آشنایی با انواع گیتار الکتریک

بررسی قیمت گیتار کلاسیک یاماها

 

گیتار والنسیا برای مبتدیان، یک انتخاب بی نقص به شمار می آید.

در ساخت گیتار های والنسیا از ترکیب طراحی خوب و قابلیت اجرا بی نقص استفاده شده است. گیتار والنسیا مجموعه ای بی نقص شامل گیتار های کلاسیک است که دارای کیفیت استثنایی و قابلیت اجرا هر سبکی بدون نقص یا مشکل هستند. بنابراین هر نوازنده ای به آسانی می تواند با این نوع گیتار ها ارتباط برقرار کرده و بدون مشکل، تنها با یک بار کوک و به دست گرفتن ساز آن ها را بنوازد. گیتار والنسیا در واقع برای گیتار نواز های کلاسیک یک ایده آل ِویژه و حرفه ای محسوب می شود. همچنین کلیه ی افرادی که در زمینه ی نواختن ِگیتار ها هنوز آماتور هستند و به نوعی در حال آموختن نحوه ی نواختن گیتار ها هستند، به راحتی می توانند این نوع گیتار را خریداری کرده و در طول روند آموزش نواختن گیتار از آن برای تمرین استفاده کنند تا کم کم به نوازنده ای حرفه ای تبدیل شوند. گیتار های والنسیا بعد از روی کار آمدن و تولید، تقریبا تا 4 دهه بعد این ویژگی ها را حفظ کردند. شروع نواختن با گیتار والنسیا به شما تجربه ای لذت بخش می دهد. مهم ترین دلیل بعدی به جز امکان نواختن آسان، قیمت مناسبی نیز دارند. البته این گیتار ها فقط و فقط به گیتار نواز های مبتدی محدود نمی شوند و بسیاری از نوازندگان حرفه ای در جهان، انتخاب و خرید این نوع گیتارها را بیشتر ترجیح می دهند.

مقایسه گیتار والنسیا و سایر برند ها از نظر کیفیت

اصولا با توجه به اینکه قیمت روز افزون ِآلات موسیقی باعث می شود تا بسیاری از علاقه مندان به دنیای موسیقی پیش از شروع کار، از تصمیم خود منصرف شوند. این در حالی است که یکی از شعار های گیتار والنسیا برای تولید کاهش قیمت جهت افزایش رضایت مشتری است. در عین حال، بسیاری دیگر از برند های معروف گیتار، تا حدی قیمت بالایی دارند. گیتار والنسیا امروزه به عنوان یکی از برترین برند های فعال در حوزه موسیقی توانسته است جای پای خود را در بین دیگر برند های بزرگ محکم کرده و در عین حال، برای ارتقا محصولات خود فعالیت کند. به طوری که شما در هر لیست معرفی بهترین گیتار های جهان، حتما نام والنسیا را خواهید یافت. به علاوه، با اینکه غالبا گفته می شود، نام برند در انتخاب ِبسیاری از گیتار ها دخیل نیست و اولویت بسیاری از خریداران به کیفیت ساخت گیتار معطوف می شود، اما نام ِ«والنسیا» به طور عادی در ذهن نوازندگان و علاقه مندان به این حوزه، به صورت «همواره دارای کیفیت قابل قبول» جا افتاده است.

گیتار

گیتار

پاسخ به سوالات رایج در مورد گیتار والنسیا

  1. آیا می توان از گیتار های سایز کوچک والنسیا به عنوان گیتار مسافرتی نیز استفاده کرد؟

بله، شما می توانید از اندازه های ½ این گیتار برای جابجایی آسان استفاده نمایید.

  1. قیمت حدودی گیتار های والنسیا چقدر است؟

قیمت این نوع گیتار بسته به مدل هرکدام تعیین می شود، اما اکثر قیمت ها از 2 میلیون تومان به بالا هستند.

  1. خرید اینترنتی گیتار والنسیا بهتر است یا حضوری؟

این مورد بسته به معیار های شما تعیین می شود اما اصولا خرید اینترنتی با دشواری های کمتری همراه است و به شما امکان می دهد تا سریعا قیمت های مربوط به یک نوع گیتار را با همان مدل در فروشگاهی دیگر مقایسه کنید و خریدی ارزان تر را تجربه نمایید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.