راهنمای خرید گیتار کلاسیک

farzin 1398/12/27
گیتار

خرید گیتار کلاسیک از آن جهت که غالب هنرجویانی که علاقه مند به نوازندگی با گیتار هستند انتخاب اول شان گیتار کلاسیک می باشد، شاید به جرأت بتوان گفت که بیش ترین متقاضی را در بین خرید دیگر انواع گیتار داشته باشد.
در ادامه با ما در گیتارباز همراه باشید.

خرید گیتار کلاسیک دارای بیش ترین تقاضا

دلایل مختلفی وجود دارد که تمایل به یادگیری گیتار کلاسیک را بسیار زیاد کرده است؛ برخی از این دلایل عبارت هستند از:

  • نواختن گیتار کلاسیکدارای یک خلوص و زیبایی خاصی می باشد و حس خوبی را به نوازنده می دهد.
  • پس از یادگیری گیتار کلاسیک سبک های مختلف موسیقی مثل جاز، پاپ و … را نیز به راحتی می توان با آن نواخت و این گیتار محدود به نواختن قطعه های کلاسیک نمی باشد.
  • سیم های نایلونی آن برای نوازندگان مشکلی ایجاد نمی کند و مانند سیم های فلزی سایر گیتارها به دست نوازنده ها آسیبی وارد نمی سازد.

بنابراین موضوع خرید گیتار کلاسیک کاملا یک موضوع قابل توجه برای بسیاری از علاقه مندان به نوازندگی با گیتار بوده، به همین دلیل در نظر گرفتن چند نکته می تواند کمک خیلی خوبی برای خرید گیتار باشد تا علاقه مندان به این نوع گیتار خریدی رضایتمندانه را تجربه نمایند.

خرید گیتار کلاسیک پس از آشنایی با گیتار کلاسیک

بهتر است متقاضایان خرید گیتار  پیش از خرید خود کاملا با فاکتورهایی که یک گیتار کلاسیک خوب باید داشته باشد، آشنا شوند تا با داشتن اطلاعات کافی و لازم در زمان خرید گیتار مورد نظر خود، نکاتی که باید مورد توجه خود قرار بدهند را بدانند و با دقت لازم بر این فاکتورهای اساسی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

اعتماد به فروشنده

یکی از ساده ترین راه های پیش روی هنرجویان برای خرید گیتار‌ کلاسیک اعتماد کردن به فروشنده می باشد که در این صورت با اعتماد به هر آنچه که فروشنده درباره ی گیتار کلاسیک پیشنهاد می دهد، هنرجویان می توانند خرید خود را انجام بدهند، اگر متقاضیان در رابطه با این مورد، فروشنده ای قابل اعتماد را از پیش بشناسند و یا با معرفی دیگران با او آشنا شده باشند، دیگر جای هیچ گونه نگرانی برای نداشتن یک خرید خوب وجود نخواهد داشت.

خرید گیتار کلاسیک و اساتید نوازندگی گیتار

مشورت با استاد نوازندگی برای خرید گیتار راهنمای خوبی می تواند باشد ولی تنها زمانی می شود به فروشگاه مد نظر استاد برای خرید گیتار مراجعه کرد و توصیه های استاد را مو به مو عملی ساخت، که به استاد اطمینان صد در صدی وجود داشته باشد؛ چراکه ممکن است میان استاد و فروشنده ارتباطی دوستانه و یا کاری برقرار باشد و راهنمایی های او به هیچ وجه صادقانه نباشد، بنابراین هنرجویان بهتر است یا به طور کامل خرید گیتار را خودشان انجام بدهند و یا از دوست و یا استادی که کاملا به او اطمینان دارند، کمک گرفته، اقدام به خرید گیتار نمایند.

گستار کلاسیک

خرید‌‌‌ گیتار‌‌‌‌ کلاسیک معمولی

برای خرید گیتار‌ کلاسیک در شروع یادگیری هیچ نیازی به تهیه ی یک گیتار گرانقیمت و بهترین مارک و مدل نیست بلکه با یک گیتار معمولی و ساده نیز می توان نوازندگی را یاد گرفت و البته ناگفته پیداست که تعویض گیتار در آینده اصلا مشکلی را در روند یادگیری ایجاد نخواهد کرد، علاوه بر این خرید یک گیتار کلاسیک معمولی برای نوازندگان تازه کار به چند دلیل مناسب تر می باشد؛ به برخی از این دلایل در زیر اشاره شده است:

تجربه ی کم هنرجویان تازه کار سبب آسیب دیدن گیتار کلاسیک می شود؛ مثلا ممکن است در زمان به دست گرفتن گیتار و یا حمل آن با برخورد با صندلی و یا در و دیوار به گیتار آسیب وارد شود.

ممکن است هنرجویان در میانه ی راه به هر دلیلی از ادامه ی نواختن گیتار باز بمانند و آن را کنار بگذارند، در این صورت چنانچه هزینه ی زیادی را صرف خریدن گیتار کرده باشند به طور قطع بسیار زیاد ضرر کرده اند.

مهم ترین دلیل برای صرف نکردن هزینه ی زیاد برای خرید گیتار کلاسیک این است که صرف هزینه های زیاد در ابتدای یادگیری گیتار اصلا منطقی نیست.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.