راهنمای خرید آمپلی فایر گیتار

farzin 1399/05/22
آمپلی فایر

خرید آمپلی فایر گیتار بعد از آشنایی با انواع آن

برای این که خرید آمپلی فایر گیتار به خوبی انجام شود، به طور قطع  آشنایی با انواع آن کار خرید را بسیار ساده تر و راحت تر می کند؛ چراکه مهم ترین شاخصی که برای انتخاب این نوع از لوازم جانبی گیتار باید در نظر گرفته شود، وسعت مکانی است که برای اجرای نوازندگی اختصاص داده می شود. در واقع چنانچه خصوصیات هر کدام از انواع آمپلی فایرهای گیتار برای نوازنده ها مشخص شود، با توجه به ابعاد و بزرگی مکان اجرای نوازندگی خود به راحتی قادر خواهند بود خرید آمپلی فایر گیتار خود را به درستی انجام بدهند تا با هیچ گونه مشکلی از لحاظ صدا در طول مدت زمان اجرای نوازندگی خود مواجه نشوند.

خرید آمپلی فایر گیتار از بین سه نوع آن

یکی از تقسیم بندی هایی که برای آمپلی فایرهای گیتار وجود دارد و می تواند در تصمیم گیری برای خرید‌آمپلی فایر گیتار مفید باشد، تقسیم بندی آن ها به آمپلی‌فایرهای combo، head و cabinet می باشد، که هر کدام از آن ها نیز ویژگی های خاص خود را دارا هستند.

آمپلی فایر گیتار کمبو (combo)

از میان انواع آمپلی فایر، نوع آمپلی فایر گیتار کمبو (combo) به دلیل این که از قدرت کافی و لازم برخوردار می باشد، این توانایی را دارد تا در فضاهایی مثل کلاب ها و همچنین سالن های کوچک تر به خوبی صدا را پخش کند.

آمپلی فایر گیتار هد (head) و cabinet

عده ای از نوازنده ها برای خرید‌آمپلی فایر گیتار به منظور استفاده در سالن هایی که خیلی بزرگ هستند و همچنین برای فضاهای باز، انواع آمپلی فایر گیتار کوچک تر نسبت به بقیه را انتخاب می کنند؛ آمپلی فایرهایی نظیر مدل Vox AC30 که دارای تن (tone) مخصوصی می باشند. برخلاف انتخاب این عده از نوازنده ها آنچه که برای یک چنین محیط هایی لازم است و باید به آن مجهز باشند، ترکیبی است از دو نوع آمپلی فایر؛ این دو نوع عبارت هستند از:

  • یک آمپلی‌فایر cabinet از نوع 4×12
  • یک آمپلی‌فایر head از نوع 100 واتی

دو نکته ی تکمیلی

دو نکته ای که ذکر آن ها در رابطه با این سه نوع آمپلی فایر گیتار (guitar amplifier) ضروری است و در تکمیل توضیحات گفته شده می تواند برای نوازنده ها در خرید‌آمپلی‌فایر‌ گیتار تأثیرگذار باشد، دو نکته ی زیر را شامل می شود:

  • تمامی اجزا در آمپلی فایر گیتار کمبو بر خلاف آمپلی‌فایرهای گیتار head و cabinet در کنار یکدیگر و در یک مجموعه ی واحد قرار گرفته اند.
  • آمپلی فایر combo وزن بیش تری را نسبت به دو تای دیگر داراست.

راهنمای خرید آمپلی فایر گیتار

خرید آمپلی فایر گیتار از کدام مدل؟

برای خرید‌آمپلی فایر گیتار که انواع آن را می توان از فروشگاه اینترنتی گیتارباز تهیه نمود، عده ای از نوازنده ها بر اساس یک طرز فکر سنتی، انواع آمپلی‌فایر سالید استیت (Solid State) را انتخاب می کنند، دلایل آن ها برای خرید این نوع آمپلی‌فایر عبارت است از:

  • داشتن قیمت مناسب
  • ارائه ی صدای بی نهایت تمیز و شفاف

آنچه که تولید کنندگان امروزی به دنبال ساخت آن هستند، ساختن آمپلی فایر از نوع تیوب (Tube) با همان قدرت آمپلی‌فایر سالید استیت با قیمتی بالاتر می باشد. این نوع نگاه به مدل های مختلف آمپلی‌فایر در نهایت ساخت آمپلی‌فایرهای گیتار هیبریدی (Hybrid Amplifier) یا آمپلی‌فایرهای گیتار ترکیبی را سبب شد که دارای دو ویژگی زیر می باشند:

  • یک پری آمپلی فایر تیوب، تن (tone) اصلی را به وجود می آورد.
  • نوع پاور آن، از نوع سالید استیت انتخاب شده است.

بهترین نوع خرید آمپلی فایر گیتار

بسیاری از نوازندگان هنوز هم مایل به استفاده از آمپلی فایر تیوب می باشند، اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع جدید این نوع محصولات آن ها نیز تغییر عقیده خواهند داد ولی نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با خرید آمپلی فایر گیتار مطرح است این نکته است که بهترین نوع خرید‌آمپلی فایر گیتار خرید آن نوع و مدلی است که به نوازنده همان تن (tone) مورد نظرش را می دهد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.