رازهایی از گیتار کلاسیک که باید بدانید.

farzin 1400/01/13
گیتار کلاسیک

مهم ترین رازی که در مورد یادگیری بسیاری از ساز ها من جمله گیتار کلاسیک گفته می شود، این است که شما باید ساعت ها تمرین کنید و با آن کار کنید تا در عرض زمان کوتاهی بر آن مسلط شده و از طرفی دیگر به یک نوازنده حرفه ای تبدیل شوید. برای یادگیری انواع گیتار های کلاسیک صرف کردن وقت کافی و دقت لازم، شما را به این جایگاه خواهد رساند.

گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک

 

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

گیتار کلاسیک و انواع آن

تعمیر تخصصی انواع گیتار خود را به کجا بسپاریم؟

سبک های گیتار الکتریک و انواع آن

بهترین راهنمای خرید گیتار دست دوم

راهنمای خرید گیتار کلاسیک کارکرده

 

آنچه در مورد گیتار کلاسیک باید بدانید.

اولین و مهم ترین سوال بسیاری از کسانی که به تازگی نواختن گیتار را آغاز می کنند یا قصد دارند تا برای نواختن آن اقدام کنند این است که دوست دارند بدانند یادگیری گیتار چقدر طول می کشد، چقدر برنامه ی تمرینی نیاز دارد و چه معنابع یا راهکار هایی باعث می شود یادگیری آن سرعت گرفته و بهتر انجام شود. شاید بسیاری از کسانی که گیتار خریده اند را بشناسید که سالهاست در حال یادگیری این ساز هستند و پیشرفت شان بسیار کم است. برای اینکه جزء این گروه نباشید، باید به فکر اختصاص برنامه تمرینی روزانه باشید و براساس توانایی های خودتان این روند پیشرفت را تعیین کنید.

چگونه می توانم در زمان کوتاه نوازنده حرفه ای گیتار کلاسیک شوم؟

این سوال، پرسش بسیاری افراد است. بسته به توانایی و زمانی که می توانید اختصاص دهید، این یادگیری می تواند متغیر باشد. به همین دلیل است که برخی افراد در بازه زمانی کوتاهی نواختن گیتار کلاسیک را می آموزند و برخی دیگر باید مدت بیشتری را اختصاص دهند.

این هرگز به این معنا نیست که ضریب هوشی یا یادگیری تان پایین است. عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند. با این حال، بازه های اختصاصی برای یادگیری گیتار از یک الی سه ماه برای یادگیری اصول اولیه، شش ماه برای اجرای آهنگ و اجرای آکورد های نسبتا سخت، یک تا دو سال برای یادگیری نواختن آهنگ های جدید، بیشتر از سه سال برای انجام اجراهای معمول، حرفه و ای و کاملا روتین در عین حرفه ای شدن، و بیشتر از ده سال برای بداهه نوازی و یک متخصص کامل بودن عادی و کاملا مرسوم هستند.

مورد آخر به بیشتر از 1800 ساعت تمرین مربوط می شود و یادگیری ابتدایی با 50 یا 40 ساعت تمرین کفایت می کند.

چگونه تمرین گیتار کلاسیک را در برنامه روزانه خود بگنجانیم؟

تمرین کردن گیتار برای کسانی که اولین بار اقدام به نواختن آن می کنند بسیار سر در گم کننده خواهد بود. اما برای اینکه تمرین موثری داشته باشید می توانید تمرینات خود را طبقه بندی کنید. یک تایم خاص را برای تمرین گام، یک زمان را برای تمرین آکورد و غیره اختصاص دهید تا از پیشرفت تان هم لذت ببرید. همچنین تمرین به صورت صفحه ای، یا براساس نت، کارتان را به مراتب آسانتر خواهد کرد.

گیتار

گیتار

لوازم ضروری برای تمرین گیتار کلاسیک بخرید.

انجام تمرین به تنهایی با گیتار کلاسیک مفید نیست. برای موثرتر شدن هر چه بیشتر یادگیری گیتار می توانید لوازم مخصوص را خریداری کنید. یک تنظیم کننده گیتار یا همان تیونر، کاپو، بند مخصوص نگه داشتن گیتار روی بدن، پیگ گیتار از جمله وسایلی هستند که موقع تمرین گیتار به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. اگر در نواختن این نوع گیتار مبتدی هستید، پیشنهاد ما ضخامت پیک 0.73 است.

چه هنگام باید یادگیری گیتار کلاسیک را آغاز کرد؟

یادگیری این گیتار  سن و سال نمی شناسد. اگر اشتیاق و وقت کافی را برای آموختن گیتار کلاسیک به خرج دهید می توانید مطمئن باشید که بعد از یکی دو سال، شما هم جزء یکی از بهترین نوازندگان آن خواهید بود. به طبع یادگیری این گیتار  هم مانند سایر ساز ها است و نیاز به تمرین مداوم دارد. در صورتی که قصد خرید گیتار از نوع کلاسیک را دارید، می توانید از فروشگاه اینترنتی گیتار باز با قیمت مناسب و تخفیف ویژه اقدام به خرید کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.