خرید گیتار کلاسیک و قیمت انواع آن 🎸

farzin 1399/12/24
پایه دیواری گیتار سناتور

قبل از خرید هر وسیله ای باید اطلاعاتی هر چند پایه و بدوی از آن داشته باشید. خرید گیتار کلاسیک و انواع آن هم از این قاعده مستثنی نیست. چه بسا اینکه دانش خاصی در این زمینه نداشته باشید و ندانید که دقیقا باید در مراحل اولیه یادگیری گیتار کلاسیک باید چه چیزی بخرید و به چه نکاتی توجه نمایید. ما این اطلاعات را در قالب این مطلب برای شما نوشته ایم و امیدوارم به قدر کافی کمک کننده باشد.

خرید گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک

نگاهی به نکات ابتدایی برای خرید و بررسی برند و قیمت انواع گیتار کلاسیک

آنچه که در ابتدا ممکن است بسیاری از فروشندگان به آن اذعان کنند اما درجه ی اهمیت بسیار متوسطی دارد برند گیتار کلاسیک مورد نظر است. درست است که این مسئله بی ربط به قیمت گیتار نیست اما نمی توان گفت که هر برند ناآشنایی لزوما گیتار خوب و مناسب ِ کلاسیک تولید نمی کند!

سعی کنید در وهله اول با برند های مختلف این نوع گیتار کلاسیک ها آشنا شوید و از بین یک تا عدد شش به آنها امتیاز دهید و سپس از بین آنها انتخاب کنید. البته باید در کنار این قیمت را هم در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی گیتار باز بدون وجود ابهام و کاملا روشن و شفاف شما را برای خرید گیتار های کلاسیک و انواع دیگر از گیتار ها راهنمایی می کنیم.

یک تازه کار باید چه نوع گیتاری تهیه کند؟

اگر اطلاعاتی در مورد ساخت گیتار کلاسیک ها ندارید، باید بدانید که در نوع آمریکایی این گیتار ها از سیم های نایلونی در بالا و از سیم های هسته ی ابریشمی که صدای خاصی در زدن این نوع ساز ها به آنها داده می شود. لازم به ذکر است که بدنه ی این نوع گیتار ها نیز پهن تر است. البته توجه به سبکی که می خواهید در آن فعالیت کنید هم مهم است. از این نوع گیتار ها با این نوع ساخت، اصولا برای سبک های کلاسیک استفاده می شود.

اگر تازه کار هستید و میخواهید استفاده آسان تری از این ساز ها داشته باشید، بهتر است به سراغ ساز هایی با سیم های نایلونی ترکیبی بروید. البته صدای این نوع گیتار ها بم تر خواهد بود.

در ساخت بسیاری از گیتار کلاسیک ها امروزه از چوب های سرو استفاده می شود که مقاومت و ارتجاع بیشتر ی دارد و صدای ملایم تری دارند. در بسیاری از گیتار های کلاسیک البته از روکش این نوع چوب استفاده می شود.

خرید گیتار

خرید گیتار

 

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید گیتار کلاسیک کارکرده

قیمت گیتار کلاسیک کارکرده با کیفیت

چند مورد درباره خرید گیتار کلاسیک دست دوم

 

توجه به ظاهر گیتار کلاسیک و انواع آن

گیتار کلاسیک بسته به سایز در دسته بندی های ¼، ½، ¾، 4/4 یا همان فول سایز طبقه بندی می شوند. اصولا دسته همه این نوع گیتار ها در مقایسه با انواع دیگر گیتار ها پهن است. باز هم بسته به اینکه بخواهید در چه سبکی فعالیت کنید باید به سراغ سایز مناسب و سیم مناسب بروید. اگر دست های کوچکی دارید نوع سیم های نایلونی و ساز کوچکتر را انتخاب کنید. در کل خرید سایز معمولی و ابتدایی در ابتدایی ترین مراحل یادگیری این نوع ساز بهترین تصمیم است. بعد ها با یادگیری و پیشرفت بهتر می توانید انتخاب کنید که سازتان را ارتقا دهید.

به ظاهر گیتار موقع خرید توجه کنید. سالم بودن تک تک بخش های مختلف آن بسیار مهم است. همچنین باید دسته گیتار بدون انحنا یا برجستگی و کاملا صاف باشد. در کنار این به پل توجه کنید، پل باید صاف و عمود روی گیتار باشد. سعی کنید گیتار کلاسیک مورد نظرتان را به دست بگیرید و ببینید که با آن راحت هستید یا خیر.

برند هایی مثل یاماها، استگ، المانز به ترتیب برای افراد مبتدی تا حرفه ای مناسب هستند. البته مدل های دیگر نیز وجود دارند که باید بعد از یادگیری بهتر و متخصص شدن آنها را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.