خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک

farzin 1399/03/26
خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک

آشنایی با سیم گیتار آکوستیک

سیم گیتار آکوستیک به عنوان یکی از ضروری ترین لوازم جانبی گیتار، یکی از مهم ترین وسایلی است که هر نوازنده ی گیتار باید در اختیار داشته باشد تا بتواند قطعه ای زیبا را با هنرمندی و مهارت خود تولید کند. برای این که یک گیتاریست بتواند بهترین نوع سیم گیتار را داشته باشد.

باید پیش از انجام هر کاری برای تهیه ی آن، یک شناخت نسبی نسبت به ویژگی هایی که سیم‌گیتار آکوستیک باید دارا باشد را به دست بیاورد؛ چراکه در واقع سیم گیتار یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین عامل بر روی صدای گیتار به شمار می آید و برای داشتن بهترین صدا به طور قطع بایستی بهترین نوع آن را تهیه نمود.

تست سیم‌گیتار آکوستیک

ذکر این نکته در این جا لازم است که هر فرد برای خرید سیم گیتار به منظور اطمینان حاصل کردن از رسیدن به صدای گیتار مورد نظر می تواند انواع سیم‌های گیتار را با ساز خود امتحان کند و از بین آن ها آن نوعی را انتخاب کند که بهترین نتیجه را در رابطه با آنچه که مدنظر نوازنده است.

دارا می باشد و کیفیت صدای بهتری برای ساز به وجود می آورد. در این زمینه می توان از انواع سایت ها و فروشگاه های معتبر و دارای سابقه کمک گرفت؛ فروشگاه هایی نظیر فروشگاه اینترنتی گیتارباز که علاوه بر داشتن مجموعه ای از انواع سیم‌های گیتار با کیفیت متنوع، امکان خرید بسیار ایده آلی را نیز دارا هستند. اما ممکن است برای همه ی نوازنده ها و یا در هر زمانی انجام یک چنین کاری امکان پذیر نباشد، پس بهتر است طبق همان توصیه ای که در ابتدا گفته شد، ابتدا ویژگی های سیم گیتار آکوستیک شناخته شود و سپس با توجه به این ویژگی ها اقدام به خرید سیم گیتار گردد.

خصوصیات اصلی سیم گیتار آکوستیک

برای انتخاب سیم‌گیتار آکوستیک سه خصوصیت مهم موجود در این سیم ها را که تأثیرگذاری کاملا مستقیم و اساسی بر صدای گیتار دارند، باید در نظر گرفت، این خصوصیات عبارت هستند از:

  • آلیاژ سیم‌گیتار آکوستیک
  • گِیج (Gauge) یا ضخامت سیم‌گیتار آکوستیک که به آن کشش سیم نیز می گویند.
  • دارا بودن و دارا نبودن لایه محافظ (coating)

آلیاژ سیم گیتار آکوستیک

جنس آلیاژ سیم گیتار آکوستیک می تواند با توجه به برندهای گوناگونی که به تولید این لوازم جانبی گیتار مشغول هستند، متفاوت باشد و طبعا مطرح کردن تمامی انواع برندها و ترکیبات موجود در آلیاژ سیم های آن ها میسر نیست، اما از پرکاربردترین های این آلیاژها می توان به برنز (Bronze) 20/80 اشاره کرد، این نوع آلیاژ سیم‌گیتار آکوستیک به دلیل سرعت بالای اکسیداسیون برنز موجود در ترکیب خود، در مقایسه با سایرین سرعت استهلاک بالاتری دارد، از ویژگی های آن می توان به مواد زیر اشاره نمود:

  • مس و قلع با نسبت ترکیبی 80 به 20 درصد، به ساختن این نوع آلیاژ منجر می شوند.
  • تقریبا به منظور اجرای کلیه ی سبک های موسیقی می توان از این نوع سیم ها استفاده نمود.
  • صدای گیتار تولید شده با این نوع سیم گیتار آکوستیک دارای خصوصیات زیر می باشد:
  • شفاف
  • بلند
  • زنگ دار
  • دارای تفکیک بالا

ضخامت سیم‌گیتار آکوستیک

ذکر نکته ی مهمی که در این قسمت لازم است این است که سیم‌گیتار آکوستیک ضخیم به هیچ عنوان مناسب گیتارهای قدیمی و وینتج (Vintage) نیستند؛ چراکه دسته و یا صفحه‌ رویی این نوع گیتارها امکان دارد قادر نباشند تنشی که این نوع سیم های گیتار ایجاد می کنند را تاب بیاورند و به طور قطع صدمه می بینند.

لایه محافظ سیم‌گیتار آکوستیک

سیم‌گیتار آکوستیک دارای لایه ی محافظ در مقایسه با سیم‌گیتار آکوستیک بدون لایه ی محافظ دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • صدای اولیه و مناسبی را که دارا هستند تا زمان بلندتری به همان گونه نگه می دارند.
  • دارای عمر مفید طولانی تری هستند.

دارای صدای کدرتری هستند که البته این میزان کدر بودن بسیار بسیار ناچیز است.

چهار عامل مهم که در انتخاب بهترین سیم گیتار آکوستیک موثر هستند، کدامند؟

شما برای خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک بین چند برند مختلف امکان انتخاب دارید. در صورتی که در مورد تعداد کثیری از این نوع سیم ها اطلاعات خاصی ندارید، میتوانید انواع مختلفی از سیم های گیتار آکوستیک را روی گیتارتان وصل کنید و با تُن و صدای هر یک آشنا شوید. اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید می توانید از یک فرد مطلع یا یک استاد معتبر کمک بگیرید. هنگامی که با تن صداهای مختلف آشنا شدید، بهتر می توانید بهترین سیم گیتار آکوستیک را از نظر خود انتخاب کنید.

گیتار آکوستیک

گیتار آکوستیک

چگونه بهترین سیم گیتار آکوستیک را خریداری کنیم؟

برای انتخاب بهترین سیم گیتار آکوستیک باید عوامل مختلفی را که در این مسیر به شما کمک می کنند کنار یکدیگر قرار دهید و نتیجه گیری کنید. این عوامل وابسته به سیم گیتار آکوستیک شامل ِ وجود یا عدم وجود لایه محافظ روی آن سیم، میزان ضخامت آن و آلیاژ به کار رفته در ساخت ِآن هستند.

وجود آلیاژ های مختلف به سیم گیتار آکوستیک شما صدا و تُن خاصی می بخشد. به طور معمول در ساخت بهترین سیم گیتار آکوستیک یا از Bronze با نسبت هشتاد به بیست یا از Phosphor Bronze استفاده می شود. Bronze با نسبت هشتاد به بیست، دقیقا هشتاد درصد مس دارد و مابقی آن را قلع تشکیل داده است. اگر برایتان چندان مهم نیست که سیم چه ترکیبی داشته باشد، می توانید سیم هایی با این آلیاژ را استفاده نمایید. Phosphor Bronze مانند Bronze با همان ترکیبات به علاوه فسفر است. صدای این نوع سیم ها گرم است و دارای پایداری و کاربرد با طول عمر بیشتر هستند.

همچنین برای انتخاب بهترین سیم گیتار آکوستیک باید ضخامت آن را در نظر بگیرید زیرا برند های مختلف این نوع محصولات را طبق ضخامت های متفاوتی تولید می کنند. در تصویر زیر ضخامت یا همان قطر های مختلف سیم گیتار آورده شده اند که می توانید آنها را بررسی و موقع خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک در نظر بگیرید.

ضخامت

ضخامت

رابطه بهترین سیم گیتار آکوستیک با بدنه ی ساز

حتما باید به بزرگ یا کوچک بودن ِساز دقت کنید و سپس سیم را براساس آن انتخاب نمایید؛ یعنی به هر اندازه ای که سیم ضخیم تر باشد، به همان نسبت باید بدنه ساز بزرگ تر باشد. دلیل آن نیز امکان به ارتعاش در آوردن موفق و درست ساند برد گیتار است. اگر بر حسب ضخامت سیم و اندازه ی ساز انتخاب کنید، نتیجه ی نواختن ِساز ابدا آن چیزی نخواهد بود که فکرش را میکنید و به لحاظ تکنیکی، کاری اشتباه است. شفافیت و وضوح صدا در چنین حالتی از بین خواهد رفت.

بهترین سیم گیتار آکوستیک را کدام برند ها تولید می کنند؟

برخی برند ها وجود دارند که سالهاست در زمینه تولید گیتار آکوستیک فعالیت دارند. بسیاری از نوازندگان ترجیح می دهند تا از این افراد بهترین سیم گیتار آکوستیک را خریداری کنند چرا که از کیفیت و کارایی سیم ها در بلند مدت اطمینان خاطر دارند.  یکی از تولید کنندگانِ بهترین سیم گیتار آکوستیک برند ِداداریو است – که کمتر کسی وجود دارد که در حوزه موسیقی و به طور خاص نواختن گیتار آکوستیک فعالیت کند ولی نام آن را نشنیده باشد. لقب ِ پرفروش ترین سیم های گیتار آکوستیک مربوط به این برند می باشد. برند بعدی، Earthwood یا همان ارنی بال است که بسیاری از نوازنده های حرفه ای ترجیح می دهند از محصولات آن استفاده کنند. این برند برای انواع و اقسام گیتار ها اقدام به تولید سیم گیتار می کند. برند موفق و شناخته شده بعدی برای یافتن و خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک، مارتین می باشد. البته این برند بیشتر گیتار های آکوستیک با کیفیت خوب تولید می کند.

سیم گیتار

سیم گیتار

جمع بندی نهایی، از کجا سیم گیتار آکوستیک بخریم؟

در صورتی که اطلاعات لازم را در مورد بهترین سیم گیتار آکوستیک کسب کرده اید و مولفه های نامبرده برای انتخاب یک سیم گیتار خوب را کنار هم قرار داده اید اکنون می توانید بهتر تصمیم گیری کنید. پیشنهاد می کنیم که برای خرید بهترین سیم گیتار آکوستیک با قیمت مناسب، به فروشگاه اینترنتی گیتار باز مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.