بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک را بشناسید

farzin 1400/01/17
بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک

وقتی شروع به نواختن یا یادگیری یک ساز می کنید، اولین اقدام این است که ببینید چه کسانی تا به امروز این ساز را نواخته و لقب بهترین نوازنده را به خود اختصاص داده اند. چرا که الگو گیری از بهترین ها، همیشه و همواره یک انتخاب ِمناسب بوده است. در این مطلب در تلاشیم تا بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک را برای آن دسته از کسانی که شروع به یادگیری نواختن گیتار کلاسیک کرده اند یا در حال یادگیری هستند را معرفی کنیم تا الهام بخش باشند. دوره ی زندگی و فعالیت این هنرمندان با هم متفاوت است و همگی دقیقا معاصر یا فعال در قرون گذشته به صورت یک دست و طبقه بندی شده نیستند.

بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک چه کسانی هستند؟

هرکسی نظر خود را در مورد بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک دارد. اگر به تازگی به دنیای گیتار کلاسیک پا گذاشته اید، با طیف وسیعی از این افراد مواجه خواهید شد. چون گیتار های کلاسیک جزء محبوب ترین ساز ها به حساب می آیند. اینکه باید به کدام اتکا کنید و کارهایشان را بررسی نمایید به خودتا بستگی دارد. اما در عین حال، بررسی طیف وسیعی از آثار و نحوه نواختن بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک در دوره های تاریخی مختلف ذهنیت بهتری به شما می دهد. علاوه بر این، کمک می کند تا به نوازنده بهتری تبدیل شوید. در اینجا به معرفی شش نفر از گیتاریست های کلاسیک مشهور پرداخته ایم که توانایی و خلاقیت برجسته ی آنها برای شما بسیار جالب توجه خواهد بود.

سگوبیا

سگوبیا

  1. آندرس سگوبیا

آندرس سگوبیا به عنوان یکی از بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک در سال 1893 در اسپانیا به دنیا آمده است. او از دوره ی نوجوانی نواختن این ساز را آغاز کرد و توانست با توسعه ی تکنیکی که خود آن را ابداع کرده بود به شهرت برسد. تکنیک او نواختن گیتار کلاسیک به واسطه انگشتان و ناخن ها به صورت همزمان بود. این نوازنده، تا حد بسیار زیادی بر نسل های بعد از خودش تاثیر گذاشت.

ویسه

ویسه

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

رازهایی از گیتار کلاسیک که باید بدانید.

مشخصات چوب سدر

آشنایی با نت موسیقی 

راهنمای خرید گیتار کلاسیک 

آشنایی با گیتار الکتریک 

گیتار آکوستیک چیست؟ 

  1. رابرت د ویسه

رابرت د ویسه متولد سال 1658 میلادی می باشد و در دربار پادشاهان فرانسه، یعنی لویی چهاردهم و پانزدهم، به عنوان نوازنده گیتار، و لوت نواز فعالیت می کرد. او همچنین یک خواننده و آهنگساز بود و توانایی و تسلط اش بر طیف عظیمی از ساز های مختلف، ستودنی بود. او در این رابطه کتاب های متعددی منتشی کرده است. آموزه های رابرت د ویسه به عنوان یکی از بهترین نوازنده های گیتار همواره سرمشق بسیاری از نوازنده های حرفه ای تا نوپا است.

جان ویلیامز

جان ویلیامز

  1. جان ویلیامز

بعید است که به دنیای پر رمز و راز نواختن گیتار کلاسیک وارد شده باشید یا در حوزه موسیقی فعالیت داشته باشید اما نام جان ویلیامز به گوشتان نخورده باشد یا به آثار آن نگاهی نینداخته باشید. این گیتاریست به عنوان یکی از بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک شناخته می شود و اهل بریتانیا است. ویلیامز در دوران مدرسه با آندرس سگوویا آشنا شد و به واسطه همین آشنایی با نوازندگان و دنیای موسیقی آشنا شد. او یک گروه موسیقی ترکیبی به نام اسکای را پایه گذاری کرد.

 

رومرو

رومرو

  1. پپه رومرو

پپه به عنوان یکی دیگر از بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک در سال 1944 در مالاگا در اسپانیا متولد شد. او اولین اجرای زنده خود را در سن هفت سالگی انجام داده است و به دلیل شروع زود هنگام و فعالیت در حوزه موسیقی توانسته است مخاطبان بسیاری در سراسر جهان بیابد. او موفقیت های خود را به عنوان یکی از بهترین نوازنده های گیتار کلاسیک مدیون اجراهای متعدد و مختلف اش است. پپه بیشتر به خاطر تفسیر و تطبیق پذیری آهنگ هایش تحسین می شود. از این رو، یکی از الهام بخش ترین نوازندگان به حساب می آید.

اگر قصد دارید شما هم یکی از بهترین نوازنده ها برای گیتار کلاسیک باشید، می توانید گیتار خود را از فروشگاه گیتار باز تهیه کنید و قدم در این راه بگذارید.

 

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.