برند کورت چیست؟

farzin 1399/02/11
محصولات کورت

کورت (Cort) برندی است فعال در زمینه ی ساخت گیتار که دارای سابقه ی طولانی بیش تر از 50 ساله می باشد و همچنان با همان انگیزه و تلاش پیشین خود در زمینه ساخت گیتار فعالیت دارد. شرکت کورت در شهر سئول کشور کره جنوبی به تولید انواع گیتار می پردازد و بر اساس دانش، تجربه و پایبندی چندین ساله به کیفیت و ارزش ها و استانداردهای لازم در تولید گیتار، سال های سال است که همچنان در حال تولید بهترین انواع گیتار در جهان می باشد و روز به روز نیز همگام با دانش روز پیش رفته، تولیداتی با کیفیت تر را ارائه می دهد.
پس با ما همراه باشید.

معرفی برند کورت

شرکت کورت یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین سازندگان گیتار در جهان می باشد و سازهای تولیدی خود را برای بسیاری از شرکت های دیگر تولید می کند، به عبارتی در واقع وظیفه ی این شرکت ارائه ی بهترین ابزارها به نوازندگان علاقه مند و پرشور در سرتاسر جهان است که در کشورهای اندونزی و چین نیز دارای کارخانه هایی می باشد. انواع سازهایی که در این شرکت ساخته می شوند و قابل خریداری در فروشگاه اینترنتی گیتارباز نیز می باشند، عبارت هستند از:

تاریخچه برند کورت

شرکت کورت در سال 1960 به عنوان یک وارد کننده ی پیانو کار خود را آغاز کرد و در آن زمان نام این شرکت Soo Doh Piano بود. این تجارت آرام آرام از وارد کننده ی پیانو بودن به تولید کننده و سازنده بودن و سپس به تبدیل شدن به بخش فروش و سرانجام نیز در سال 1973 به یک سازنده ی گیتار تبدیل شده، ساخت گیتار در انواع مختلف را آغاز کرد. در مراحل اولیه ی شروع به کار، شرکت Soo Doh Piano کاملا به عنوان یک شرکت تأمین کننده برای سایر شرکت های دیگر عمل می کرد و یک شرکت سازنده ی تجهیزات اصلی برای این برندها بود.

این شرکت سرانجام نام خود را به شرکت آلات موسیقی کورت (Cort Musical Instruments) تغییر داد و فعالیت خود را بر روی ساخت گیتار متمرکز کرد تا جایی که در ساخت گیتار بسیار ماهرتر و بهتر از آنچه که در ساختن پیانو عمل کرده بود، ظاهر شد و اولین گیتارهای با برند کورت (Cort Guitars) را در سال 1982 منتشر نمود.

محصولات کورت

ویژگی های برند کورت

از ویژگی‌های گیتارهای کورت از ابتدا تا کنون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیتارهای برند کورت دارای یک مدل خاص و ویژه مانند گیتارهای برند فندر، گیبسون و غیره نیستند که به اصطلاح بتوان آن را به عنوان امضای این برند شناخت و یک شاخص برای شناخت گیتارهای کورت به حساب بیاید، در عوض این شرکت خط تولید گسترده ای از ساخت گیتار دارد که انواعی متنوع از گیتار را تولید می کند تا با سلیقه و خواست کلیه ی گیتاریست ها و انواع مختلف موسیقی تناسب داشته باشد.
  • گیتارهای برند کورت دارای قیمتی ارزان تر در مقایسه با سایر گیتارها از برندهای دیگر هستند و با وجود این که از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه ی ساخت گیتار می باشند اما تبلیغ چندانی نیز از محصولات خود نمی کنند.
  • گیتارهای برند کورت دقیقا بر اساس دانش و تجربه ی کاملا تخصصی و حرفه ای سازندگان این شرکت در مراکز ساخت گیتار کشورهای اندونزی و چین نیز ساخته می شوند.
  • شرکت کورت برای حفظ کیفیت محصولات خود و ساخت گیتار در بهترین حالت ممکن، تمامی استانداردهای لازم را رعایت می کند؛ استانداردهایی مانند انتخاب دقیق چوب های استاندارد برای تولید گیتار، فراهم آوردن امکانات و تجهیزات لازم برای خشک کردن چوب ها، رعایت اصول طراحی و نقاشی برای زیباسازی ظاهر گیتارها، و در کنار این فعالیت ها سرمایه گذاری بسیاری برای برای توسعه ی امکانات مورد نیاز و رشد منابع انسانی نیز انجام می گیرد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.