انواع لوازم جانبی گیتار

farzin 1399/02/25
لوازم جانبی

انواع گیتارها مانند هر وسیله‌ی دیگری لوازم جانبی خاص خود را دارا هستند، لوازمی که با همراه شدن با هر نوع گیتار به منظور انجام گرفتن کارهای مختلف، به عنوان یک کمک برای آن گیتار به حساب می‌آیند و هر کدام از این لوازم و تجهیزات نیز وظیفه ی خاص رو را انجام می‌دهند تا نوازنده‌ی گیتار از گیتاری که برای نوازندگی خود انتخاب کرده است، بهره‌ی بهتری ببرد، در همین راستا فروشگاه اینترنتی گیتارباز نیز با فراهم ساختن امکانات و شرایطی بسیار ایده آل امکان تهیه‌ی این تجهیزات جانبی گیتار را برای متقاضیان فراهم کرده است.

لوازم جانبی ضروری برای گیتار

وجود برخی از لوازم جانبی برای انواع گیتارها و یا برخی از آن‌ها کاملاً ضروری است و باید هر نوازنده‌ی گیتاری آن‌ها را داشته باشد، مانند سیم گیتار که به همراه داشتن آن برای این‌که به هیچ وجه وقفه‌ای در کار نوازندگی یک نوازنده‌ی گیتار پیش نیاید بسیار لازم می‌باشد؛ چراکه هر گیتاریستی در هر سطحی از مهارت نوازندگی که باشد، در زمان‌هایی مشخص برای داشتن یک صدای مطلوب برای گیتار خود نیازمند تعویض سیم‌های گیتار خود خواهد شد.

لوازم جانبی غیر ضروری برای گیتارها

گاهی می‌توان از داشتن برخی از تجهیزات جانبی گیتار صرف نظر کرد مثل روغن تیغه‌ی سردسته‌ی گیتار (Nut Sauce) که کوک کردن گیتار را آسان‌تر می‌کند، به این صورت که امکان راحت‌تر سر خوردن سیم‌های گیتار را فراهم می‌کند و به این شکل دیگر این سیم‌ها هیچ محدودیتی در بخش خرک گیتار نخواهند داشت. ذکر این نکته نیز لازم است که حتی داشتن این وسیله‌ی ساده و به ظاهر غیر ضروری نیز می‌تواند برای نوازنده‌ی گیتار بسیار مفید باشد و عملکرد او و گیتارش را بهتر کند.

لوازم جانبی لازم برای انواع گیتارها

بعضی از تجهیزات جانبی گیتار برای تمامی انواع گیتارها لازم هستند و همه‌ی نوازنده‌های گیتار صرف نظر از سبکی که کار می‌کنند به این لوازم‌ جانبی نیازمند می‌باشند؛ یکی از این تجهیزات جانبی گیتار سیم گیتار می‌باشد.

سیم تاب یکی از تجهیزات جانبی گیتار است که هم ساده می‌باشد و کار کردن با آن راحت است و هم از قیمت ارزانی برخوردار می‌باشد. کاری که سیم تاب برای انواع گیتارها انجام می‌دهد این است که برای عوض کردن سیم‌های گیتار مورد استفاده قرار می‌گیرد و با سرعت بخشیدن به کار تاب دادن و همچنین محکم کردن سیم‌های گیتار به کمک نوازنده‌ی گیتار می‌آید که بالطبع برای تمامی نوازندگان در هر سبک موسیقی ضروری می‌باشد.

 

برخی از لوازم جانبی برای همه‌ی انواع گیتارها ضروری نمی‌باشند، مانند کابل‌های مختلف که بیش‌تر برای گیتار الکتریک یا همان گیتار برقی (Electric Guitar) و همچنین برای گیتار آکوستیک (Acoustic guitar) دارای کاربرد هستند، این کابل‌ها امکان استفاده از آمپلی فایر را برای گیتار فراهم می‌سازند تا نوازنده‌ی گیتار به صدایی تقویت شده دست پیدا کند.

چه نیازی به لوازم‌های جانبی گیتار می‌باشد؟

هر یک از لوازم جانبی که برای انواع گیتارها در نظر گرفته شده‌اند بر اساس عملکردی که دارند، کاربردهایی ویژه را نیز دارا می‌باشند که حتی انواع غیر ضروری این لوازم جانبی گیتار نیز می‌توانند به صورت‌های مختلف برای نوازنده‌ی گیتار مفید باشند؛ دو مورد از کاربردهای این لوازم جانبی عبارت هستند از:

  • برخی از لوازم جانبی نقش محافظتی برای انواع گیتارها دارند، مثل کیس گیتار که مانع از صدمه دیدن گیتار خواهد شد و عمر مفید آن را بیش‌تر خواهد کرد.
  • بعضی از لوازم جانبی نیز مانند تیونر (Tuner) باعث می‌شوند تا با کوک بودن گیتار همواره صدایی مناسب از نواختن گیتار تولید شود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.