آشنایی بیشتر با گیتار فلامنکو

farzin 1400/02/02
گیتار فلامنگو

آشنایی بیشتر با گیتار فلامنکو به شما اجازه می دهد تا در صورتی که به تازگی قصد نواختن و یادگیری آن را کرده اید، با دیدگاه آزاد تر و بهتری به سراغش رفته یا یادگیری را ادامه دهید. در مورد یادگیری و استفاده از این نوع گیتار اصطلاحات و نکات متعددی وجود دارد که در این مطلب به آنها پرداخته ام. قبل از شروع هر چیزی لازم به ذکر است که بدانید برای خرید انواع و اقسام گیتار ها می توانید به فروشگاه اینترنتی گیتار باز مراجعه کرده و از قیمت مناسب همراه با تخفیف ویژه بهره مند شوید.

گیتار فلامنکو

گیتار فلامنکو

در نواختن و کار با گیتار فلامنکو چه اصطلاحاتی وجود دارد؟

برخی اصطلاحات وجود دارند که توسط بسیاری از نوازندگان حرفه ای گیتار فلامنکو ممکن است در حین نواختن ساز یا یک اجرای بزرگ یا حین آموزش توسط افراد کاربلد استفاده شوند و شما از آنها خبر نداشته باشید. حصول اطمینان و آشنایی با آنها به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر به یک نوازنده حرفه ای تبدیل شوید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم:

  • Apagar: این اصطلاح در مواقعی به کار می رود که بخواهیم مفهوم خفه کردن را استفاده کنیم.
  • Cante: آواز که به سبک این گیتار اجرا می شود را می گویند.
  • Apagado: منظور اتمام ناگهانی و بستن صدای آکورد به صورت غیر منتظره است و در اصل یک تکنیک در نواختن گیتار فلامنکو به حساب می آید.
  • Palmas: این اصطلاح برای القای ریتم با کف دست ها حین نواختن استفاده می شود.
  • Arastre: این اصطلاح هم در واقع یک تکنیک می باشد که معنی اصلی آن کشیدن است. در این روش دست راست به سمت بالا می رود و ناخن انگشت اول از روی کل سیم ها به همین سمت کشیده می شود.
  • Com pas: معنی ریتم می دهد.
  • Quintuplet: این اصطلاح برای به اجرا درآوردن پنج نت در ضرب ها به کار می رود.
  • Lia manda: برای شروع آواز خوانی استفاده می شود.

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

نکاتی درباره ی آموزش گیتار از پایه

پیکاپ گیتار و انتخاب آن

گیتار کلاسیک و انواع آن

آشنایی با سیم گیتار داداریو

 

چرا برخی نوازندگان گیتار فلامنکو را انتخاب می کنند؟

بسیاری از کسانی که با گیتار کلاسیک آشنایی دارند به سراغ گیتار فلامنکو می روند. با اینکه این دو تشابهاتی با هم دارند و در عین وجود تفاوت هایی خاص، اما نواختن و صدای تولیدی از این گیتار با توجه به سبکِ انتخابی نوازنده دلیل اصلی خرید و استفاده از آن است. تفاوت های جزئی کوچکی مثل نحوه به دست گرفتن و چوب هایی که در ساخت آن به کار میرود، تجربه نواختن فلامنکو را جذاب تر کرده است.

صدای تیز و رسای گیتار فلامنکو برای کلیه نوازندگان حرفه ای آشنا است. به طوری که هر شخص مبتدی در ابتدای راه یادگیری و نواختن این ساز باید وجه تمایز آن را با گیتار کلاسیک بشناسد. به توصیه بسیاری از متخصصان، بسیاری از مبتدیان می توانند نحوه نواختن و صدای تولیدی از این دو گیتار در فیلم ها  و اجراهای زنده مکرراً مشاهده کنند تا به یک دید کامل و جامع از این ساز و ویژگی های خروجی اش برسند.

ظاهر گیتار فلامنکو

ظاهر گیتار فلامنکو

ظاهر گیتار فلامنکو عمدتا زرد روشن می باشد.

ظاهر گیتار فلامنکو براساس چوبی که در ساخت بدنه از طرفین و پشت و جلو آن به کار رفته است می تواند شامل تناژ های رنگی مختلفی باشد. اما اصولا و آنچه که همیشه دیده می شود یک گیتار زرد است که رنگ آن از گیتار کلاسیک روشن تر می باشد. با اینکه زرد بودن آن به وضوح مشخص است اما این رنگ ابدا مصنوعی یا غیر واقعی نیست و کاملا طبیعی است. اگر دو گیتار کلاسیک و فلامنکو را کنار هم قرار دهید به خوبی متوجه می شوید که گیتار کلاسیک قهوه ای تر است و آن هم به خاطر چوب به کار رفته در ساخت آن است.

شما می‌توانید برای خرید گیتار فلامنگو را از وب‌سایت و فروشگاه گیتارباز تهیه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.