آشنایی با گیتار ایبانز

farzin 1399/01/27
برند ایبانز

برند ایبانز یکی از معتبر ترین برندها در زمینه فروش آلات موسیقی می‌باشد ما در این مقاله قصد داریم شما را با این برند معتبر بیشتر از پیش آشنا کنیم.
پس با ما در گیتارباز همراه باشید.

تاریخچه ی ورود گیتار ایبانز به عرصه ی موسیقی

ورود برند ایبانز (Ibanez) به عرصه ی گسترده ی موسیقی و خودنمایی در میان انواع برندهای گیتار به زمانی برمی گردد که شرکت هوشینو گاکی (Hoshino Gakki) پس از سال ها فعالیت در زمینه ی فروختن ساز سرانجام در سال 1929 سازهایی که ساخته ی یک اسپانیایی به نام سالواتور ایبانز (Salvador Ibanez) بود را به کشور ژاپن وارد کرد و چند سال پس از آن، تمامی گیتارهای تولیدی خود را با عنوان برند ایبانز وارد بازار موسیقی نمود، خصوصیتی که این گیتارها عموما از آن برخوردار بودند، داشتن ظاهری متفاوت با سایر گیتارهای موجود در بازار و اغلب داشتن ظاهری خشن بود.

شرکت صاحب برند ایبانز نیز مانند تمامی شرکت هایی که به ساخت گیتار در کشور ژاپن مشغول بودند، در دهه ی 1960 برای ساخت گیتار، با الگو قرار دادن تکنولوژی ها ی به کار گرفته شده در انواع مدل های گیتار ساخت آمریکا به کپی برداری از روی بهترین مدل ها و برندهای آن پرداخت؛ برندهای مطرحی نظیر:

نکته ای که ذکر آن لازم است این است که در دوره ای به علت وجود قوانین مختلف کپی رایت که در کانادا و آمریکا اجرا می شد، این گیتارهای کپی شده با نام ایبانز در بازار عرضه نمی شدند اما پس از گذشت چند سال، از میان سازندگان ساز که وارد بازارهای فروش ایالات متحده آمریکا و اروپا شدند، این شرکت جزء اولین آن ها به شمار می آید.

کشورهای سازنده ی گیتار ایبانز

محصولات این شرکت تا اواسط دهه ی هشتاد تنها در خود کشور ژاپن ساخته می شد اما بعد از مدتی ساخت این نوع گیتارها در کشورهای دیگری نیز به عنوان نمایندگی‌های این شرکت انجام شدند؛ کشورهایی مانند:

  • کره جنوبی
  • چین
  • اندونزی

انواع محصولات ایبانز

تغییرات بسیاری در انواع محصولات کمپانی ایبانز در طی سال ها پس از تأسیس این کمپانی پدید آمده است، تا جایی که امروزه این محصولات را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • انواع گیتارهای مختلف نظیر: گیتارهای کلاسیک، آکوستیک، فلامنکو، الکتریک، الکترو آکوستیک و …
  • تجهیزات جانبی گیتار مانند: تیونر، آمپلی فایر (Amplifier)، پیک، افکت صوتی گیتارو …
  • وسایلی مثل: کیفو کیس و بند گیتار

آمپ ایبانز

نکاتی درباره‌ی گیتار ایبانز

در رابطه با گیتارهای ساخت شرکت ایبانز نکات زیر را می توان مطرح نمود:

  • گیتارهای ایبانز سری جی کاستوم (J Custom) دارای بالاترین قیمت و در واقع ویژه ترین نوع در میان انواع گیتارهای برند ایبانز می باشند، که توانسته اند جایگاه بهترین نوع گیتارهای ساخت کشور ژاپن را نیز از آن خود کنند؛ چراکه برترین و حرفه ای ترین اساتید سازنده ی ساز با بهره گرفتن از تجربیات چندین ساله، ساخت آن را انجام داده اند. گیتارهای ایبانز سری پرستیژ (Prestige) که از مواد اولیه ی بسیار با کیفیت تهیه شده اند نیز از برترین مدل های این برند هستند که قطعاتی بهتر، با کیفیتی بسیار بالاتر از دیگر مدل ها را دارا می باشند.
  • در بازار موسیقی شهرت و احترام ویژه ای برای گیتارهای ایبانز به وجود آمده است و دلیل این موقعیت خاص این است که ساختن گیتارهایی که دارای هفت و هشت سیم هستند را برای اولین بار این شرکت انجام داده است.
  • بیش ترین استفاده از گیتارهای ساخت شرکت ایبانز در سبک های راک می باشد.
  • گیتارهای ایبانز اندونزیایی برای کسانی که در شروع یادگیری نوازندگی گیتار برقی، بودجه ی محدودی را برای خرید گیتار در نظر گرفته اند، دارای قیمت مناسبی بوده، گزینه ی خوبی به حساب می آیند.
  • شکل بدنه ی انواع گیتارهای ایبانز دارای دو مدل هستند؛ سری RG که 24 فرت داشته، کلفت می باشند و سری S که گیتارهایی دارای 22 فرت بوده، بدنه ی نازک تری نسبت به مدل های RG دارا هستند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.