آشنایی با انواع گیتار الکتریک

farzin 1398/12/21
گیتار

انواع گیتار الکتریک شامل سه مدل می شود که به عبارت گیتار الکتریک استاندارد، گیتار نیمه آکوستیک و گیتار بیس می شوند.در ادامه با ما در گیتارباز همراه باشید.

انواع گیتار الکتریک در نمونه های طراحی شده توسط سازنده های این ساز محبوب در بازارهای مختص به فروش ساز، موجود است. اگر به نواختن این ساز علاقه دارید و به دنبال انتخاب یکی از انواع گیتار الکتریک  برای نواختن هستید لازم است با این ساز بیشتر آشنا شوید.

آنچه لازم است از گیتار الکتریک بدانید

گیتار الکتریک که آن را با نام گیتار برقی نیز می شناسند یک ساز جذاب متعلق به 1930 است که تا امروز طرفداران خاص خود را در میان علاقه مندان به موسیقی و به ویژه گیتار، داشته است. بدنه ی این ساز به دونوع قابل تفکیک است که یک نمونه بدنه ی توخالی است و نوازندگی با آن در تخصص نوازندگان موسیقی جاز است و نمونه ی دیگری وجود دارد بدنه ی تو پُر این ساز است که مخصوص نوازندگان موسیقی زیبای متال و راک خواهد بود.

گیتار الکتریک سازی با قدرت صدای بسیار معمولی است که لازم دارد برای شنیده شدن و نواخته شدن با صدایی بلند به یک تقویت کننده متصل شود، به این ترتیب شما برای اجرای موسیقی مورد نظر خود با یک گیتار الکتریک لازم دارید که از امپلیفایر استفاده کنید. این نوع گیتار بیشتر مناسب برای همنوازی در اجراهای روی صحنه به کار می رود. استفاده از انواع گیتار الکتریک در سبک های پرطرفدار بلوز و راک و همچنین موسیقی پاپ بسیار رایج است.

گیتار الکتریک استاندارد شش سیم دارد، گیتار نیمه آکوستیک نیز شش سیم دارد و همچنین در جزییات این گیتار را دارای حفره ی صدا و پیکاپ های گیتار الکتریک خواهید دید. اما گیتار بیس دارای چهار سیم است و این سیم ها هنگامی که به ارتعاش در می آیند صدای بم و سنگینی را خلق خواهند کرد. گیتار بیس نیز مانند گیتار الکتریک و انواع آن مناسب برای همنوازی طراحی شده است. هر فرد علاقه مند به نواختن گیتار بیس باید این نکته را در نظر بگیرد که آموختن گیتارهای معمولی و عادی دروازه ی ورود به دنیای یادگیری گیتار بیس است.

گیتار

تفاوت انواع گیتار الکتریک با گیتار آکوستیک

تفاوت گیتار الکتریک با گیتار آکوستیک مطلبی است که هر نوازنده و یا علاقه مند به نواختن انواع گیتار الکتریک لازم دارد تا به آن علم پیدا کند.  انواع گیتار الکتریک مانند گیتار آکوستیک معمولا دارای شش سیم است اما این دو ساز از نظر صدا و همچنین از نظر آموزش و نواختن با یکدیگر متفاوت هستند. به  این ترتیب گیتارهای الکتریک برای نواخته شدن محتاج یک تقویت کننده هستند زیرا صدای ایجاد شده توسط سیم ها یک صدای پایین است، در حالی که گیتار آکوستیک از چنین نیازی مستقل است.

گیتارهای الکتریک مخصوص نواخته شدن در همنوازی ها هستند و برای اجراهای روی صحنه طراحی شده اند در حالی که گیتار آکوستیک را می تواند برای تکنوازی و اجراهای دوستانه نیز مورد استفاده قرار داد. تفاوت دیگر در ظاهر این دو گیتار است که به راحتی از یکدیگر قابل تمیز دادن هستند، انواع گیتار الکتریک دسته ای بلند دارند و ضخامت آن نسبت به گیتار آکوستیک بسیار کمتر است و معمولا تنوع رنگی دارد که این ویژگی در انواع گیتار آکوستیک کمتر به چشم می خورد.

اجزای تشکیل دهنده انواع گیتار الکتریک

همانطور که گفته شد انواع گیتار الکتریک سه مدل گیتار الکتریک استاندارد، گیتار الکتریک نیمه آکوستیک و گیتار بیس را شامل می شود. این گیتار به طور معمول از سر دسته گیتار، دسته، بدنه و سیم ها تشکیل می شود. به این ترتیب سر دسته ی یک گیتار را با جزییاتی به عبارت پیچ های مربوط به کوک، قسمت تنظیم کننده مخصوص دسته، بخش حفظ کننده ی راهدان مربوط به خرک می شود.

همچنین دسته شامل تخته انگشت گذاری، علامت ‌های نشان شده شیار زیر سیم، شیارهای پرده و بندگاه دسته می شود. بدنه ی گیتار نیز شامل زخمه گاه، رابط، زین ها، پل گیتار، کوک کننده پشتی، بازوی لرزش، کلید مربوط به گزینش کننده زخمه­‌گاه، پیچ‌های مرتبط با تنظیم‌ اصوات، قسمت خروجی دهنده  یا ارتباط گیرنده تی‌آراس و تسمه بند است. سیم ها نیز تشکیل می شوند از سه سیم تولید کننده ی صدای بم و سه سیم تولید کننده صدای زیر که هنگام نواختن قابل تشخیص خواهند بود.

جهت مشاهده و خرید گیتار الکتریک کلیک نمائید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.