گیتار کلاسیک حرفه ای چیست و آیا نوعِ برند برای خرید آن اهمیت دارد؟

farzin 1400/04/13
گیتار کلاسیک حرفه ای چیست و آیا نوعِ برند برای خرید آن اهمیت دارد؟

گیتار کلاسیک حرفه ای محبوب ترین نوع گیتار در بین گیتار بازان و علاقه مندان دنیای موسیقی است به طوری که حداقل یک نمونه از این ساز را داخل اتاق هر موزیسین می توانید پیدا کنید. اگر به دنبال خرید و آشنایی با گیتار کلاسیک حرفه‌ای هستید ابتدا باید اطلاعات لازم را در مورد آن کسب کرده باشید. گیتار کلاسیک حرفه‌ای دارای اجزای مختلفی مانند سردسته، خرک، سوراخ، پاشنه، تیغه خرک، فرت، دسته، بدنه و .. مانند سایر گیتار های موجود در بازار است. این نوع گیتار برای نواخته شدن روی زانوی راست قرار می گیرند و به ندرت پیش می آید که ناکوک باشند اما شما می توانید پیش از نواختن آن را بررسی کنید. به واسطه ناخن بلند می توان به راحتی این نوع گیتار را نواخت و یادگیری آن هم برای افراد علاقه مند آسان و راحت می باشد. به همین دلیل است که تعداد افرادی که به سراغ خرید ِاین نوع گیتار می آیند، بسیار زیاد و متعدد هستند.

خرید گیتار کلاسیک حرفه ای

گیتار کلاسیک

بررسی مشخصات ظاهری گیتار کلاسیک حرفه ای

آیا تا به حال یک گیتار کلاسیک حرفه ای دیده اید؟ در صورتی که اطلاعاتی در مورد ظاهر آن ندارید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. سردسته و کلید های کوک، دسته ی این نوع گیتار سفت بوده، صاف هستند و هیچ نوع خمیدگی یا انحنا ندارند. فرت این گیتار فلزی است، خرک هیچ درزی ندارد، پاشنه آن نباید هیچ نوع تَرَکی داشته باشد، تیغه ی خرک آن باید از جنس پلاستیک و ترکیبی از پلاستیک و استخوان باشد،  همچنین بدنه آن یک دست و صاف بدون هیچ برآمدگی باشد. کلید های کوک ساز گیتار کلاسیک حرفه ای نیز باید سفت و دارای استحکام بالا باشند.

آیا باید برای خرید گیتار کلاسیک حرفه ای، برند های معروف را خریداری نماییم؟

برند های مختلفی وجود دارند که اقدام به تولید گیتار کلاسیک حرفه ای می کنند؛ مانند یاماها، کورت، الحمبرا، آلمانزا، و غیره. شاید برای شما پیش آمده یا شنیده باشید که خریدن گیتار کلاسیک حرفه‌ای می بایست حتما با توجه به برند ِ آن باشد. دلیل اهمیت به این موضوع توجه به کیفیت گیتار مورد نظر است. هر چه برند مورد نظر معروف تر باشد، به طبع نگرانی خریدار و نوازنده از آنچه که خریداری می کند، راحت و آسوده خواهد بود؛ البته با توجه به این نکته که هر گیتار براساس نوع و مدل، برای هر نوازنده طبق مهارت و توانایی او تعیین می شود. اما معیار اصلی و اساسی شما نباید برند باشد و بیشتر می بایست به کیفیت ساخت ساز مورد نظر به همراه مناسب بودن ِ نوع آن برای سطح تان توجه داشته باشید. توجه بیشتر به جنس بدنه گیتار کلاسیک حرفه ای اولین و مهمترین اولویتی است که حین خرید باید آن را معیار  قرار دهید. گیتار ها عموما از بدنه هایی با جنس لاله درختی، صنوبر، ماهون ساخته می شود.  در ساخت گیتار کلاسیک حرفه‌ای از چوب ماهون و لاله درختی استفاده می شود. این دو نوع چوب کیفیت بالایی دارند و عنوان می شود تا کنون هیچ چوبی برای ساخت گیتار های کلاسیک بهتر از این دو یافت نشده است.

گیتار

گیتار

خرید گیتار کلاسیک حرفه ای از گیتار باز

سایت و فروشگاه اینترنتی گیتار باز در کنار شماست تا با ارائه مشاوره های مربوطه در این زمینه شما را یاری کند بهترین گیتار کلاسیک مد نظرتان را براساس ویژگی های ظاهری و باطنی، برند، مدل و سطح ِتوانایی های خود در امر نوازندگی انتخاب کنید. اگر قصد خرید گیتار های کلاسیک حرفه ای یا سایر ساز های معروف با برند ِمعتبر را دارید، می توانید با قیمت مناسب و تخفیف های شگفت انگیز، آنها را در گیتار باز بیابید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.