چند مورد درباره خوزه رامیرز

farzin 1399/05/26
گیتار آکوستیک کارکرده

معرفی شرکت خوزه رامیرز

خوزه رامیرز (Jose Ramirez) برندی است متعلق به یک شرکت در کشور اسپانیا که در واقع پنج نسل از خانواده ی رامرز در طول سال ها به تولید انواع گیتارهای رامیرز پرداخته اند. این شرکت قدیمی با سابقه ای بسیار خوب تولید کننده ی انواع گیتارهایی است که مناسب اجراهای کنسرت هستند و در دو نوع گیتار کلاسیک (Classical guitar) و گیتار فلامنکو (Flamenco guitar) با کیفیتی بسیار مطلوب ساخته می شوند.

خوزه رامیرز علاوه بر فعالیت در زمینه ی ساخت گیتار در تولید برخی از لوازم جانبی گیتار مانند سیم گیتار نیز فعالیت می کند و تمامی این فعالیت ها در طی سال ها از یک نسل به نسل بعدی انتقال پیدا کرد و همان طور که گفته شد همچنان در پنج نسل در حال فعالیت هستند.

تاریخ خوزه رامیرز

خوزه رامیرز در حالی که تنها به عنوان یک شاگرد سازنده ی گیتار در مادرید نزد فرانسیسکو گونزالز بود، چگونگی ساخت گیتار را در سال 1870 میلادی در کارگاهی که به همین منظور بود، فراگرفت. پس از پایان دوره ی کارآموزی، محل کارآموزی خود را ترک کرد، و خیلی زود توانست برای ساخت گیتار به صورت مستقل عمل کند.

او به همراه برادر کوچک تر خود به نام مانوئل (Manuel) کارگاه ساخت گیتار خود را در سال 1882 تأسیس نمود. این کارگاه ابتدا در کاوا باجا (Cava Baja) در مادرید افتتاح شده بود، و پیش از سال 1890 به مکانی دیگر انتقال پیدا کرد.

خوزه رامیرز و برادرش

در سال 1891 برادرش مانوئل پیشنهاد کرد که به شهر پاریس در فرانسه نقل مکان کند و کارگاه خود را در آن جا مستقر کند، که با موافقت و حمایت خوزه رامیرز نیز مواجه شد. با این حال، به دلایلی نامعلوم، مانوئل تمام برنامه های خود را تغییر داد، و به جای رفتن به پاریس برای برپایی کارگاه خود، این بار تصمیم گرفت تا کارگاه شخصی ساخت گیتار خود را در مادرید راه اندازی کند و همین کار را انجام داد و کارگاه خود را در کاوا باجا در مادرید برپا ساخت.

با انجام این کار او بود که به طور مستقیم موجب شد تا به کار و همراهی اش با برادرش خوزه رامیرز خاتمه داده شود و درست همین اتفاق سبب دشمنی پایدار بین این دو برادر گردید و آن ها دیگر هرگز با یکدیگر سخن نگفتند.

چند مورد درباره خوزه رامیرز

گیتارهای خوزه رامیرز و برادرش

در حالی که خوزه انواع گیتارهای کم عمق و پهن سنتی را به سبک مربی خود گونزالس می ساخت، و گیتارهای ساخت او دارای یک حالت قوسی شکل در بالای آن بود که صدای بلند و سختی را ایجاد می کرد، برادر او مانوئل در سبک ساخت گیتار کاملا متفاوت عمل می نمود، او در واقع ایده های آنتونیو تورس (Antonio Torres) در ساخت گیتار را دنبال می کرد و به عنوان جانشین وی در نظر گرفته شد، اما در عین حال با انجام دادن آزمایش های مکرر و کنجکاوی و خلاقیت خود، توانست ایده های تورس را بیش تر توسعه دهد. در نتیجه ی این اقدامات توانست شروع به ساخت گیتارهایی کند که دارای صدایی شفاف تر و لطیف تر باشند

این نوع گیتارها خیلی سریع توانستند در علاقه مندان به سبک فلامنکو (Flamenco) جایگاه خود را پیدا کرده، محبوبیت بسیاری به دست بیاورند. انواعی از گیتارهای با کیفیت برند خوزه رامیرز را علاقه مندان به این برند می توانند از فروشگاه اینترنتی گیتارباز در هر مکانی که تمایل دارند با مطمئن ترین شرایط پس از سفارش دادن، خریداری نمایند و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرند. مانوئل علاوه بر موفقیت در ساخت گیتار به عنوان یک سازنده ی عالی ساز ویولن (Violin) نیز در نظر گرفته می شود.

ذکر این نکته نیز لازم است که پس از این برادرها نسل های بعدی نیز یکی پس از دیگری تا به امروز همچنان مشغول به فعالیت در زمینه ی ساخت گیتار هستند و محصولات برند خوزه رامیرز نیز همچنان طرفداران خود را در دنیا دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.