راهنمای خرید گیتار کلاسیک کارکرده

farzin 1399/05/21
هارد کیس

خرید گیتار کلاسیک کارکرده یکی از انواع گزینه های خرید پیش روی همه ی کسانی است که مایل به خریدن گیتار کلاسیک می باشند، و در واقع انتخابی است که می تواند تا حد زیادی منجر به صرفه جویی کردن در هزینه ها شود.

اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که با وجود این که نوازندگان این ساز زهی با خرید گیتار کلاسیک کارکرده می توانند ساز مورد علاقه ی خود را با قیمتی پایین تر از انواع دست اول آن به دست بیاورند و تا میزان قابل ملاحظه ای نیز در هزینه های خود صرفه جویی کنند، اما اگر در انجام این کار دقت نکنند و موارد مهمی را در نظر نگیرند، به طور قطع دچار پشیمانی شده، هر اندازه ای را که هزینه کرده اند، به هدر می دهند و مجبور به خرید دوباره ی ساز خواهند شد.

خرید گیتار کلاسیک کارکرده با کمک دیگران

اگر نوازنده ای در رابطه با ساختمان گیتار اطلاعات درستی نداشته باشد و با بازار خرید و فروش گیتار نیز ناآشنا و غریبه باشد، بدون مشورت با افراد آشنا با این ساز و بازار آن نباید اقدام به خرید گیتار کلاسیک کار کرده نماید. هرچند که در زمان خرید گیتار نو نیز باید از مشورت با افراد آگاه استفاده نمود اما برای خرید گیتار کلاسیک کارکرده دقت بیش تر و مشورتی دقیق تر لازم است؛ چراکه امکان دارد ساز دست دوم به دلیل استفاده شدن و با گذشت زمان مشکلاتی برایش به وجود آمده باشد که تنها نوازنده هایی که به خوبی ساز را می شناسند و سال ها به نوازندگی با آن پرداخته اند، متوجه آن عیب بشوند.

خرید گیتار کلاسیک کارکرده از فروشگاه های معتبر

نکته ی دیگری که بایستی حتما در زمان خرید گیتار کلاسیک کارکرده در نظر گرفته شود، انتخاب فروشگاه های دارای اعتبار و تجربه ی کافی در زمینه ی خرید و فروش گیتار می باشد. این فروشگاه ها نظیر فروشگاه اینترنتی گیتارباز با ارائه ی مشاوره های مفید پیش از خرید، اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آن ها قرار می دهند و به آن ها کمک می کنند تا بتوانند انتخاب درستی برای خرید خود داشته باشند، با اطلاعاتی که به آن ها داده شده است، تصمیم درستی بگیرند و متناسب با بودجه ای که برای خرید گیتار در نظر گرفته اند

با کیفیت ترین نوع آن را تهیه نمایند. پس از سفارش نیز ساز سفارشی خود را با شرایطی کاملا ایمن و مطمئن در هر مکانی که مایل باشند، در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرند و در واقع خریدی همراه با اطمینان و آرامش خاطر را تجربه نمایند.

راهنمای خرید گیتار کلاسیک کارکرده

دو مورد مهم دیگر در خرید گیتار کلاسیک کار کرده

علاوه بر مطالب گفته شده، برخی از موارد دیگری که خریداران در زمان خرید گیتار کلاسیک کارکرده باید مدنظر خود قرار دهند تا خریدی همراه با رضایت انجام شده باشد نیز وجود دارد که به دو مورد از آن ها اشاره خواهد شد.

فرت های گیتار کلاسیک کارکرده

چون در یک گیتار کلاسیک کارکرده آن قسمتی که بیش تر از سایر قسمت های ساز به کار گرفته می شود، فرت ها می باشند و بالطبع امکان آسیب دیدن آن ها برای یک گیتار کلاسیک دست دوم وجود خواهد داشت، توجه به این قسمت و مطمئن شدن از سالم بودن آن در زمان خرید گیتار کلاسیک کارکرده کاملا لازم است.

دسته  گیتار کلاسیک کارکرده

به دلیل این که در زمان زمین خوردن گیتار اولین قسمتی که امکان دارد آسیب ببیند دسته گیتار می باشد، بهتر است در زمان خرید گیتار کلاسیک کار کرده دسته آن بررسی شود تا آثار ترک خوردگی و یا شکستگی در آن وجود نداشته باشد. البته اگر دسته ای قبلا شکسته شده باشد و به خوبی تعمیر شده باشد، به صورتی که به سختی قابل مشاهده باشد، می تواند همچنان به خوبی قبل صدایی مطلوب تولید کند و برای اطمینان باید پیش از خریدن با دقت توسط یک نوازنده امتحان شود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.