با گیتار کلاسیک بیشتر آشنا شوید!

farzin 1400/01/21
گیتار کلاسیک

تفاوت های ریز و جزئی گیتار کلاسیک با گیتار آکوستیک باعث شده است تا خیلی از افراد در هنگام خرید و تمایز دادن به این دو شک کنند. اما تشابهات این دو گیتار در عین تفاوت هایشان بسیار بالاست. پس کسب اطلاعات پیش از خرید یا یادگیری گیتار از هر نوع مانند کلاسیک به شما دید بهتری می دهد تا انتخاب بهتری داشته باشید. ما در این مطلب از سایت گیتار باز قصد داریم نکات مهم جهت آشنایی با گیتار کلاسیک را به شما بدهیم. برای خرید گیتار کلاسیک در انواع مدل های مختلف به همراه تخفیف می توانید به فروشگاه اینترنتی گیتار باز مراجعه نمایید.

گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک

نکته هایی از گیتار کلاسیک

یادگیری کلاسیک به یک ترند تبدیل شده است. برای شما که در ابتدای راه هستید و هنوز چیز های زیادی از گیتار های کلاسیک نمی دانید، جذابیت این ساز با یادگیری هرچه بهتر ِآن، بیشتر خواهد شد. وقتی ژانر و حوزه ی موسیقایی خود را انتخاب میکنید، انتخاب گیتار کلاسیک بر اساس ویژگی های جزئی و بسیار مهم آن آسان می شود. مثلا اگر سیم نایلونی انتخاب کنید صدا تولیدی با حالتی که سیم ها استیل هستند متفاوت می باشند. مثلا سیم های نایلونی صدای بم تری دارند و برای نواختن موزیک های کلاسیک سبک مناسب هستند. در این مدل گیتار ها نیز باید سیم ها جهت حفظ تن بهینه گیتار تعویض شوند.

نکته ای که مورد توجه بسیاری از گیتاریست ها موقع خرید گیتار های کلاسیک قرار می گیرد این است که آنها فرت گیتار را هم مورد توجه قرار می دهند. این یکی از وجه تفاوت های اصلی گیتار های کلاسیک و آکوستیک است. فرت گیتار های کلاسیک پهن می باشد و این در حالی است که گیتار های آکوستیک به این نسبت فرت های کوچک تری دارند. این باعث می شود کمبود نقطه برای نواختن از بین برود.

همچنین در وبلاگ گیتارباز بخوانید:

برای خرید، گیتار یاماها بهتر است یا آریا

کارلوس سانتانا گیتاریست طلایی

گیتار کلاسیک و انواع آن

رازهایی از گیتار کلاسیک که باید بدانید.

تکنیک Impeccable

تمرین تکنیک بسیار مهم است و باید هر روز انجام شود. یکی از تکنیک هایی که در یادگیری و نواختن گیتار کلاسیک بسیار اهمیت دارد، تکنیک Impeccable است. اول باید بدانید چه رویکردی را برای نواختن گیتار کلاسیک انتخاب می کنید. وقتی شروع به گوش دادن به نحوه نواختن بزرگان نوازنده گیتار مثل جان ویلیامز کنید، کارتان راحت تر خواهد شد. شما می توانید با اتکا به این افراد روی آرپژ، گام، اسلر و غیره تمرین مداوم انجام دهید.

با گیتار کلاسیک می توان تُن و لحن خود را بیابید.

برای نوازندگان گیتار الکتریک و یا گیتار آکوستیک بسیار راحت تر است تا با کمی نواختن و اطلاع داشتن از نوع نواختن این گیتار ها به یک تُن و لحن واضح در نواختن خود برسند. اما در مورد گیتار کلاسیک ماجرا کمی فرق می کند. لحن به اندازه تکنیک اهمیت دارد. لحن، امضای کاری شماست و این ویژگی فقط در گیتار های کلاسیک وجود دارد.

گیتار

گیتار

امکان تمرین کردن آکورد ها و توالی جدید

با گیتار کلاسیک امکان پیدا کردن توالی آکورد های جدید وجود دارد و این مسئله به خصوص در موسیقی پاپ بسیار اهمیت دارد. با کمک کشف آکورد های جدید می توانید درک بهتری از نواختن این ساز داشته باشید و بهتر متوجه شوید که چگونه صدا در گیتار های کلاسیک تولید می شود و برای تان یک تجربه شخصی  پدید می آورد و اجازه می دهد تا از آنها در سبک های موسیقی مختلف استفاده کنید. این مسئله به ارتقا ذوق موسیقی تان کمک می کند.

به گیتار کلاسیک می توان به عنوان یک ساز پر کرو موسوم نگاه کرد.

پر کرو موسوم، به عنوان «سازی با چند آوا» شناسایی می شود. بر همین اساس، یکی از جالب ترین ساز ها در دنیای موسیقی گیتار های کلاسیک هستند. می توان با آنها صدای ساز های مختلفی (حتی پیانو) را تولید کرد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.